Ayın kaptanları ödüllerini aldı

İstanbul Teknik Üniversitesi ARI Teknokent'te gerçekleştirilen etkinlikte; 'Ayın Kaptan Şoförü Ödülleri', Sektör Üstün Hizmet Ödülü ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Başarılı Kurum Ödülü takdim edildi.

GÜNDEM 09.09.2016, 16:56 09.09.2016, 17:51 Taşıma Dünyası
Ayın kaptanları ödüllerini aldı

6 Eylül Salı günü düzenlenen törene; Ulaştırma Platformu Koordinatörleri Ekrem Özcan ve Kemal Karayormuk, TOBB Sektör Meclisi Başkanı ve TOF Genel Başkanı Mustafa Yıldırım, UYOF Genel Başkanı İmran Okumuş, TTDER Genel Başkanı Sümer Yığcı, UATOD Başkanı Mehmet Erdoğan, TURODER Başkanı Adnan Değirmenci, TOSEV İcra Kurulu Başkanı Latif Karaali, TOFED Başkan Yardımcısı İrem Bayram, TOF Genel Başkan Yardımcısı İbrahim Arttırdı, İSTAB Başkanvekili Celal Kalkan, TÖHOB Genel Sekreteri Onur Orhon, TOF Genel Sekreteri Nusret Ertürk, Yeni İstanbul Özel Halk Otobüsleri Başkanı Yalçın Beşir, TÖHOB Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Pelen, Ali Osman Ulusoy Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Ulusoy, Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız, Otokar Kurumsal İletişim Müdürü Beril Gönüllü, Otokar Kamu Satış Yöneticisi Emre Sarp, Temsa Otobüs Satış Müdürü Baybars Dağ, İTÜ ARI Teknokent Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Arzu Eryılmaz, Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Alper Kısakol, İETT Bölge Müdürü Ahmet Albayrak katıldı.

İTÜ ARI TEKNOKENT MERKEZİ

Törende ev sahibi olarak konuşan Arı Teknokent Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Arzu Eryılmaz, “2002 yılında kurulan Teknokent, 10 binasıyla 120 bin metrekarelik alana sahip. Hiç devlet desteği alınmadı. 270 ar-Ge faaliyeti yürüten şirkete hizmet veren bir merkez. 2012 yılında İTÜ Çekirdek Kuluçka Merkezini kurduk. Bugüne kadar 15 milyon Euro yatırım yapıldı. Her yıl beş bin başvuru ile girişimcilere ev sahipliği yapıyor. Otomotiv endüstrisinden de birçok şirket burada yer alıyor. Özellikle ulaştırma ve otomotiv alanındaki girişimcileri desteklemeye başladık. Girişimcilerden herhangi bir para istemiyoruz. Otomotiv endüstrisinin enerji, motor ile aktarma organları ve benzeri ihtiyaçlara yönelik bir kulvar açıp çalıştırmamız mümkün olabilir. İşbirliği yapmaya hazırız” dedi.

Otokar Servis Ayın Kaptan Ödülü

Tursan Turizm’den Onur Bozkurt, Şeyma Tur’dan Nihat Düzgün, Gürsel Tur’dan Figen Korkutan’a ödüllerini TOF Başkan Vekili Şevket Ak, İSTAB Genel Başkanvekili Celal Kalkan, Otokar Kurumsal İlişkiler Müdürü Beril Gönüllü Arı ve Teknokent Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Arzu Eryılmaz sundu.

Kaptan Figen Korkutan:
Ben yaptığım işten çok mutluyum. Bütün bayanları bekliyoruz aramıza. Kaptan Onur Bozkurt: Tursan Ulaşım Hizmetlerine ve Kaptanlar Kulübü’ne teşekkür ediyorum.
Celal Kalkan: Biz bu kaptanların başarılarının devamını diliyorum ve bayan kaptan istihdamının artmasına yönelikte çalışmaları yapıyoruz.
Şevket Ak: Kadınların olduğu her alanda işler çok daha düzgün yürüyor. Otobüs Kaptanlığı’ndan mezun olan çocukları biz sektörümüzde istihdam edemiyoruz. Çünkü mezun olduklarında bir ehliyete sahip değiller. Madem otobüs kaptanı olarak mezun oluyorlar. O zaman ehliyetlerinin de olması gerekiyor. Bunun çözülmesi gerekiyor.
Beril Gönüllü: Toplumsal cinsiyet eşitliğini destekliyoruz. Biz kadın kaptanlarımızı gördükçe mutlu oluyoruz, gurur duyuyoruz.

Anadolu Isuzu Turizm ayın kaptan ödülü

Anı Tur’dan Mehmet Demir, Aleyna Turizm’den Erkut Hekim, Mini Tur’dan Mehmet Odacıoğlu’na ödüllerini TTDER Başkanı Sümer Yığcı, Hassoy Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Ulusoy, TÜRODER Başkanı Adnan Değirmenci, TOSEV İcra Kurulu Başkanı Latif Karaali sundu.

Mehmet Demir: Bu ödülü almaktan gurur duyuyorum.
Hülya Ulusoy: Gerçekten çok zor bir meslek. Ben babamdan böyle gördüm, böyle yaşadım. O da bir otobüs kaptanıydı. Onlar bizim elimiz, kolumuz her şeyimiz.
Sümer Yığcı: Kaptan dediğin böyle şık olmalı. Bunlara otobüs teslim etmek bizim için şereftir. Kaptanlar böyle olursa bu sektör bir kademe daha yukarı çıkar.
Adnan Değirmenci: Bu proje çok değerli. Otobüslere kaptan bulmakta zorlanıyoruz. Muavinlik sisteminin kalkması bunda çok önemli bir etken.
Latif Karaali: Otobüsçünün hayatı tıpkı yollar gibi inişlidir, çıkışlıdır, yağışlıdır, virajlıdır, pusludur. Ama hep doğru yoldur. Ben, bunu bir otobüsçü evladı olarak söylüyorum. TOSEV’i kurduk üreticiler de destekliyor ama sektörün daha da sahip çıkması istiyorum.

Temsa Şehiriçi Ayın Kaptan Ödülü

İETT’den Ogün Dizar, Abdullah Aksu ve Yeni Özel Halk Otobüsleri Mehmet Aksungur’a ödüllerini Temsa Otobüs Satış Müdürü Baybars Dağ, TÖHOB Yönetim Kurulu Üyesi Nihat Belen, Genel Sekreter Onur Orhon, Yeni İstanbul Halk Otobüsleri Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Beşir, İETT İstanbul Bölge Müdürü Ahmet Albayrak, Muğla Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Alper Kısakol sundu.

Ogün Dizar: Bu ödüle layık gördükleri için çok mutluyum. İETT gibi bir kurumda çalıştığım için çok gururluyum.
Nihat Belen: Buradaki kaptanlarımızı kutluyor ve başarıların devamını diliyorum.
Yalçın Yeşil: Geçen dönem kaptan mezunlarından hiçbirisinin otobüs kullanmadığını öğrendim. Biz kaptan sıkıntısı çekiyoruz. Bu konuda bir çözüm istiyoruz.
Ahmet Albayrak:  Ulaşımın çilesini çeken bu kaptanlarımıza destek veren Kaptanlar Kulübüne teşekkür ediyorum.
Onur Orhon: Kaptanlar Kulübü uygulaması başladığı günden beri bizlerle olan camiaya teşekkür ediyorum. Bu girişim önümüzdeki yıllarda büyüyerek devam edecek. Kaptan ihtiyacı her zaman büyüyor. Ben bayan şoförlerin özel halk otobüslerinde çalışmalarına destek verilmesini istiyorum. Alper Kısakol: Benim ailem de taşımacı. Biz kaptanlara ‘ustam’ derdik. Burada ustalarımıza ödül sunmaktan gurur duyuyoruz.

Bridgestone Şehirlerarası Ayın Kaptan Ödülü

Kamil Koç’tan Ramazan Akkuş, Buzlu Turizm’den Hidayet Çakırca, Ulusoy Turizm’den Refik Tezcan’a ödüllerini TOBB Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, UYOF Başkanı İmran Okumuş, UATOD
Başkanı Mehmet Erdoğan, TOFED Başkan Yardımcısı İrem Bayram, Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Kurnaz, TOF Başkan Yardımcısı İbrahim Arttırdı, Ali Osman Ulusoy Yönetim Kurulu Başkanı Hülya
Ulusoy, TOSEV İcra Kurulu Başkanı Latif Karaali sundu.

Hidayet Çakırca: Ben öncelikle destek verenlere teşekkür ediyorum.
Mustafa Yıldırım: 23 yaşında otobüs kaptanlığı bölümünden mezun olan gençlere 26 yaşına kadar otobüs kullandırılmıyor. Bunların düzelmesi lazım. Hayatını, yatağını yollara seren bu insanların yolları açık olsun. Otobüs kaptanlığının da uçaktaki pilotluk gibi anlam kazanması gerekiyor.
Mehmet Erdoğan: Duayenimiz rahmetli Selim Kara, ‘Otobüs kaptanlığı kutsal bir meslektir’ derdi. Onlara canımızı, malımızı teslim ediyoruz.
İmran Okumuş: Üç kaptan ödül alıyor. 20 başkan ödül veriyor. Demek ki başkanlar kaptanlardan fazla kazanıyor. Önce biz sektör olarak kendimizi bir gözden geçirelim. Bu kadar başkan var, sadece üç kaptan var. Öncelikle kaptanların sosyal haklarını, yaşamlarını standartlarını düzenleyen kanuna ihtiyaç var. Sonra şirketlerin onların haklarını koruma savunma mecburiyeti ve sorumluluğu var. Önce onu yapmamız lazım. Üç kaptan ödül alıyor, 20 başkan ödül veriyor. Demek ki sorun burada. Birliğin sağlanamadığı sektörde beraberliği sağlayan bu platformu önemsiyorum. Kaptanlara kazasız sağlık dolu bir ömür diliyorum.

İrem Bayram: Eğitim konuşuldu ama burada asıl yük devletimizde ve sonrasında otobüs satan kişiler ve bize düşüyor. Üreticilerden destek görürüz. Daha çok otobüs almamız için kaptana ihtiyacımız var. Eğitimi ben ömür boyu olmasına inanıyorum.

Hülya Ulusoy: Esas sıkıntımız şoförden çok muavinde. Otobüs kaptanın bedeli ödenmez. Kaptanın yetiştirilmesinde otobüs satıcılarına ne görev düşüyorsa onların yanındayız.

Sektör Üstün Hizmet Ödülü, Eşref Biryıldız'a

Sektör Üstün Hizmet Ödülü, ulaştırma sektörüne uzun yıllar katkıda bulunmuş ve halen Borusan Otomotiv 'de İcra Kurulu Başkanlığı görevini sürdüren Eşref Biryıldız'a verildi. Eşref Biryıldız, “Ulaşım sektöründe özellikle şehirlerarasında ilişkiler ve iletişim, bir alıcı satıcı ilişkisinden daha öteydi. 26.5 yıl Mercedes-Benz Türk’te görev yaptım. Çok güzel yıllardı benim için” dedi.

Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi'ne ödül

Otokar öncülüğünde tüm aktif federasyonların katılımıyla başlatılan 'Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyoruz' mottolu projede, başarılı kurum ödülü Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi'ne verildi. Ulaşım Dairesi Başkanı Ayhan Kısakol'a, ödülü, Birleşmiş Milletler Kadının Güçlendirilmesi Birimi Avrupa ve Orta Asya Bölge Koordinatörü Meral Güzel, Otokar Kurumsal İletişim Müdürü Beril Gönüllü, TOBB Sektör Meclis Başkanı Mustafa Yıldırım, Trabzon Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Hülya Ulusoy, TOFED Başkan Yardımcısı İrem Bayram verdi.

Ayhan Dayoğlu kitaplarını imzaladı

Tören öncesi verilen kokteylde, düzenlenen imza gününde, sektörün yakından tanıdığı Ayhan Dayoğlu, 'Potansiyelini Kullan/Servis Yöneticisinin Başarı Rehberi' adlı kitabını sektör temsilcilerine imzalayarak hediye etti.