BAKANLIKTAN 6 TALEP

TOFED, TOF ve UYOF Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın ve Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Mustafa Kaya’yı ziyaret etti. UYOF, sektörün sorunlarının çözümü için hazırladığı altı maddelik bir talep listesini rapor halinde ilgililere sundu. UYOF Başkanı İmran Okumuş ile Bakanlığa sundukları talepler üzerine konuştuk.

GÜNDEM 17.11.2014, 17:43 17.11.2014, 17:55 Taşıma Dünyası
BAKANLIKTAN 6 TALEP
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nı ziyaret ederek sektörün yaşadığı sorunların çözümüne yönelik taleplerini dile getirdiklerini belirten İmran Okumuş, “Öncelikli talebimiz otogar çıkışlarına ve bilet fiyatlarına yönelik taban-tavan fiyat uygulamasında yeni bir düzenleme, kampanyalara izin verilmemesi, F1 acentelik yapısında değişiklik, yurtdışı hatlarda aranan doluluk şartı, sektöre sağlanacak teşvikler oldu” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın ve Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Mustafa Kaya’yı ziyaret eden UYOF, TOF ve TOFED yönetimi bir dizi görüşmelerde bulundu.

Mustafa Kaya’ya yeni görevinde başarılar

Ziyarete yönelik, gazetemize açıklamalarda bulunan UYOF Başkanı İmran Okumuş, ilk önce Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’ne yeni atanan Mustafa Kaya’ya hayırlı olsun ve başarı dileklerini ilettiklerini ifade etti.

Otogar çıkış fiyatlarına yeni düzenleme isteği

Daha sonra Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın ile bir araya geldiklerini vurgulayan Okumuş, “Sayın Müsteşardan ilk talebimiz otogar çıkış fiyatlarında taban ve tavan fiyat uygulamasında yeni bir düzenleme yapılmasının gerekliliği oldu. Taban-tavan fiyat uygulamasının şu andaki yapıyla tezat bir durum oluşturduğunu ifade ettim. Çünkü taban-tavan uygulamasının hayata geçtiği dönemle bugün önemli bir fark var; büyükşehir statüsüne kavuşan il 30’a ulaştı. Nüfus yapılarına göre yeni bir taban-tavan fiyat açıklanması gerekiyor. Taban-tavan fiyatlarına şu an hiçbir otogarda uyulmuyor.  Biz otogar çıkış fiyatlarının firmaların seferlerini yaptığı hatlara göre oluşturulabileceğini de ifade ettik. ‘Nereye sefer yapılıyorsa, otogar çıkış fiyatı o hattın bir bilet fiyatı kadar olabilsin’ dedik. Sayın Talat Aydın, haklı bir talepte bulunduğumuzu ve yeni bir taban-tavan fiyatı açıklanmasına yönelik bir çalışmaya destek vereceğini belirtti. Benim bu söylediklerime TOF ve TOFED Başkanları bir yorum yapmadılar ama itirazda da bulunmadılar. Bu talebimize yönelik geniş bir raporu da kendilerine sunacağımızı ifade ettim” dedi.

Kampanyalara izin verilmemesi

İmran Okumuş, ikinci isteklerinin kış sezonunda artan rekabet ortamı ile hayata geçirilen kampanyalara izin verilmemesi olduğunu belirtti. Okumuş, “Özellikle kış sezonunda ne olduğu belli olmayan gidiş sizden, dönüş bizden veya koltuk kapasitesinin yüzde 10’unun satılmasına yönelik kampanyaların haksız rekabet oluşturduğunu, bu tür kampanyalara izin verilmemesi gerektiğini söyledik. Bilet fiyatlarında yeni düzenleme ile taban-tavan uygulamasının getirilmesini talep ettik. Bu uygulamanın sektörü disipline edeceğini vurguladık. Sayın Aydın, bu tür kampanyalara sektörün talebiyle izin verdiklerini ifade etti. Bu talebi tekrar değerlendirebileceklerini söyledi” dedi.

F1 acente yapısına yeni düzenleme

UYOF Başkanı İmran Okumuş, bir isteklerinin de F1 acente mevzuatında değişiklikler olduğunu vurguladı. TÜRSAB’dan alınan Seyahat Acentesi Belgesi’nin çok maliyet getirdiğini ifade eden Okumuş, “F1 acente sahiplerine TÜRSAB’dan belge almadan uçak ve tren bileti satma hakkının verilmesini istedik. Bununla ilgili yeni bir belge de çıkartılabileceğini dile getirdik. Sayın Talat Aydın, bununla ilgili kendilerinin tek yetkili olmadığını, ancak bir çalışma yürütebileceklerini söyledi” dedi.

Yurtdışı doluluk şartı

Görüşmede, yurtdışına sefer yapan firmalarda aranan doluluk şartı uygulamasının yanlışlığına da dikkat çektiklerini belirten İmran Okumuş, “Yurtdışı hatlarında aranan yüzde 25 doluluk şartına yönelik bir dava açtığımızı ifade ettik. Orada bir meslektaşımız, ‘komşu sınırlarda bu uygulansın, onu aşan ülkelerde aranmasın’ yönünde bir görüş ifade etti. Ben bunun da doğru olmayacağını ifade ettim. Bu kural kaçakçılığı önlemeye yönelik olarak getirilmişse, bunu devletin güvenlik görevlilerinin engellemesi gerektiğini söyledim. Sayın Talat Aydın’ın, sektörde kaçak akaryakıt ile haksız rekabet yapılıyor yönünde bir açıklaması oldu. Ben de haksız rekabetin denize verilen akaryakıtın karada satılması, otogarlarda 10 numara yağın satışı ile de yapıldığını söyledim. Öncelikle bunların önüne geçilmesinin gerektiğine dikkat çektim” dedi. İmran Okumuş, bu arada açtıkları davanın Kasım ayı içinde sonuçlanmasını da beklediklerini ifade etti.

Sektöre teşvik sağlanması

Sayın Talat Aydın’a, Türkiye’nin birçok ilinde 50’nin üzerinde istihdam yaratan şirketlere sigorta teşviki gibi uygulamaların olduğunu, bu tür teşviklerden sektörümüzün de yararlandırılması gerektiğini ifade ettik. Sayın Aydın bu konunun, tek bir Bakanlığın çözebileceği bir konu olmadığını ifade etti. Ancak bu talebimizi de not ettiklerini ve görüşeceklerini söyledi.

Servisler kalkmalı

İmran Okumuş, “Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın’a sadece taleplerimizi aktarmadık; Sayın Başbakan Davutoğlu’nun raylı sistem hattı üzerlerinde servis araçlarının kaldırılmasına yönelik düzenlemesinden memnuniyet duyduğumuzu da ifade ettik. İstanbul Otogarı’nın raylı sistem altyapısı ile bu düzenlemeye en uygun lokasyon olduğunu düşünüyoruz. Sektörümüzün artık hem servis araçları yükünü, hem de bilet terminalleri yükünü kaldıramayacağını görüyoruz. Buna yönelik kararların acil şekilde alınmasını istiyoruz” dedi.

İmran Okumuş, UYOF Yönetim Kurulu Toplantısı’nı, gelecek ay içerisinde, Ankara’da yaparak, Bakanlığa ilettikleri taleplerle servislerin kaldırılmasına yönelik nasıl bir yol izleneceğini belirleyeceklerini söyledi. Okumuş, alınan kararları Sayın Bakan ve Müsteşar Yardımcısına sunacaklarını da sözlerine ekledi.

UYOF’un farkı

Sayın Genel Müdür Mustafa Kaya ve Sayın Talat Aydın, bana UYOF’un farkının ne olduğunu sordular. Ben de kendilerine, UYOF’un en önemli farkının hesap verenler olarak adlandıracağımız profesyoneller tarafından kurulan ve yönetilen bir federasyon olduğunu anlattım. Zor dönemlerde hep hesap verenlerin canının yandığını, canı yananların da en akılcı çözümü bulmak için çaba gösterdiğini ifade ettik. Yaptığımız görüşmeler çok verimli geçti, büyük bir memnuniyet duyduk. Sayın Talat Aydın ve Sayın Mustafa Kaya’da aynı görüşleri ifade ettiler.

Alibeyköy Terminali kalkış-varış noktası olmalı

Alibeyköy Terminali kalkış ve varış noktası olmalı ve artık otogarlar tekel konumundan çıkarılmalı ve rekabete açılmalı. İstanbul’da Alibeyköy gibi terminallerin yapılması ile rekabet edilebilecek ve bundan sektör kazançlı çıkacak.