HAVAİST 2019’da 150 otobüsle hizmet verecek

29 Ekim’de açılışı yapılan yeni havalimanına 20 otobüsle yolcu taşıyan İstanbul Otobüs A.Ş’nin şirketi HAVAİST, 2019 yılı içerisinde 150 adetlik filonun tamamını oluşturmayı hedefliyor. İstanbul Otobüs A.Ş Genel Müdürü Abdullah Yasir Şahin, “31 Aralık’ta havalimanın tamamı taşınırsa bizde 150 otobüslük filoyu 1 Ocak’ta hizmete sunarız. 2019’da hedefimiz günlük 50 bin yolcuya ulaşmak. Nihai hedefimiz ise günlük 70 bin yolcu taşımak” dedi.

RÖPORTAJ 29.11.2018, 11:56 29.11.2018, 12:03 Taşıma Dünyası
HAVAİST 2019’da 150 otobüsle hizmet verecek
RÖPORTAJ: ERKAN YILMAZ

22. Nolu Şehiriçi Yolcu Taşımacılığı Meslek Komitesinin düzenlediği zümre toplantısına katılan İstanbul Otobüs A.Ş Genel Müdürü Abdullah Yasir Şahin, Taşıma Dünyası’na yeni havalimanına ulaşımı sağlamak için hayata geçirdikleri HAVAİST A.Ş. ile ilgili özel açıklamalarda bulundu.

20 otobüsle hizmet veriyoruz

Yeni havalimanının hizmete girmesiyle birlikte ilk etapta 20 otobüslük bir filo ile hizmet sürecine başladıklarını belirten Abdullah Yasir Şahin, “Şu an itibariyle yeni havalimaına 5 uçak iniyor, 5 uçak kalkış yapıyor.  THY ile yaptığımız istişare de bu ihtiyacı nasıl karşılayabiliriz yönünde oldu. Bizden uçağın kalkışından iki saat önce yolcuların orada olması, uçak indikten sonra da en geç bir saat içerisinde havalimanına inen yolcuların İstanbul içerisine taşınmasıydı. Bizim yaptığımız tespitlere göre de 5 güzergah ve 5 nokta belirledik.Biz her uçak kalkmadan yolcularımızı iki saat önce havalimanına ulaştırıyoruz. Uçaklar indikten sonra da en geç bir saat içinde çünkü onların inişleri, havalimanını da merak ediyorlar, geziyorlar, alış veriş yapmak istiyorlar veya valiz beklemeyi düşünerek bir saat içerisinde İstanbul’a içerisine taşıyoruz. Şu an için bir sıkıntı yok” dedi.

15 dakikada bir ring seferlerimiz olacak

Şu an yeni havalimanından günlük 5 iniş, 5 kalkış olmak üzere 10 uçak seferi gerçekleştirildiğinin bilgisini veren Abdullah Yasir Şahin, “ 10 Aralık’tan itibaren iki ilin daha eklenmesiyle havalimanına iki uçak iniş ve kalkışı eklenecek. Günlük  iniş ve kalkış olarak 14 sefer olacak. Bu çerçevede biz 20 otobüsle bunu karşılıyoruz. 31 Aralık’ta havalimanının tamamının taşınmasıyla birlikte 150 aracımızla 15 dakika aralıklarla seferlerimizi ring şeklinde başlatacağız. Yolcular için şu an bir sıkıntı var, iki saat öncesinde orada olması gerekiyor. Yolculuk bir saat sürüyor. İhtiyatlı olmak adına da yarım saat bir saat öncesinde yolcu araca biniyor. Havalimanına 3.4 saat öncesinde yola çıkıyor. Doğal olarak 2.2.5 saat öncesinde orada olmakla ilgili şikayet ediyorlar.  Ama biz 15 dakika da biz seferlerimizi gerçekleştirmeye başladığımızda sorumluluk yolcuya aittir. İki saat önce değil de 1 saat öncesinde veya yarım saat öncesinde orada olur ama bize sen bizi havalimanına geç götürdün diyemeyecek. Riski kendisi alacak. Biz 15 dakika da bir servis koyacağız. Yolcunun kendi isteğine kalacak, havalimanına ulaşım noktasında” dedi.

HAVAİST yolcunun yüzde 50’sini taşımayı hedefliyor

Şu an havalimanına gidişlerde yolcunun HAVAİST otobüslerini tercih edilme oranının yüzde 30’larda olduğunu belirten Abdullah Yasir Şahin, “ Ama havalimanından şehre dönüşlerde bu oran yüzde 70’lerde. Çünkü artık uçaktan indiği için yolcu rahat. İstediği an servise binebiliyor. Havalimanına  gidişlerde yüzde 30 olmasının nedeni de risk almak istemiyor, biz erken götürüyoruz diye kendi aracıyla çıkmak istiyor. Üstelik iki ay boyunca otoparkın ücretsiz olması da bunu etkiliyor. Şu an da biz havalimanı yolcusunun yüzde 40’inı taşıyoruz. Zaten beklentimizde gelen ve giden yolcunun yüzde 50’sini taşımak. Tek şikayet havalimanına neden bu kadar erken gidiyorum yönünde. O da 15 dakikalık ring seferleri ile bitecek.

Yolcuların otobüslerden memnuniyeti yüzde 100

Otobüslerden yolcuların çok memnun olduğuna dikkat çeken Abdullah Yasir Şahin, “Araçlar çok konforlu. Yolcuların memnuniyet oranı yüzde 100. Ekranlardaki yayınlar başladı. Telefonlarını şarj etme imkanları var. İnternet hizmeti başladı. Web sitemizden araçların güzergahları, kalkış saatleri ile ilgili bilgi alabiliyorlar. Şu an 20 araçlık şoförlü bir kiralama yaptık. Bu işten külliyen zarar ediyoruz. Ama bu havalimanı ülkemizin gözbebeği. Havalimanı ulaşımını desteklemek, alışkanlığın oluşması adına da şu an yüzde 50 indirimli şekilde İstanbul Otobüs A.Ş olarak hizmet veriyoruz” dedi.

2020’de kara geçeriz

HAVAİST A.Ş şirketinin İstanbul Otobüs A.Ş olarak kurduklarını ifade eden Abdullah Yasir Şahin, “Başlangıçta kara geçemeyecektir. Otobüs kiralama, şoför ve yakıt maliyeti. İETT’ye ve İGA’ya yapacağımız ödemelere baktığımızda başlangıçta zararı öngördük.  İlk bir yıl biz bu işi finanse edeceğiz. Öyle gözüküyor. Şu anda yüzde 50 indirimli taşıyoruz. Birinci yılın sonunda başa baş noktasına geleceğine ve ikinci yıldan itibaren bu işin karlı bir iş olacağını düşünüyoruz. Beklentilerimiz normal şartlar altında 70 bin günlük yolcu taşımayı hedefliyoruz. Başabaş noktası 40 bin yolcu gibi gözüküyor. Başlangıçta 40 bin yolcu hemen oluşmazsa bile 2019 yılı içerisinde ortalama da 40 bini hatta 50 bin yolcuları bulmayı hedefliyoruz. Başabaş noktası 40 bin yolcu olarak gözüküyor, 150 otobüsle” dedi.

150 otobüsle hizmetimizi sunacağız

2019 yılı içerisinde 150 otobüslük filonun tamamının oluşacağını belirten Abdullah Yasir Şahin, “1 Ocak’ta ihtiyaca bakacağız. Havalimanının yüzde yüzü taşınmışsa 150 otobüsün tamamı olur. Şartnamede 100 otobüs 46 koltuk ve üzeri, 50 otobüs 36 koltuk olarak gözükmekte birlikte ihtiyaca göre değişir. İhtiyaç büyürse bu 36 koltuklu otobüslerde 46 koltuk ve üzerine çıkar” dedi.