Lüks Ereğli, 1 milyon yolcu taşımayı hedefliyor

Şehirlerarası yolcu taşımacılığının önemli firmalarından Lüks Ereğli Turizm, 2016 yılında 1 milyon yolcu taşımayı hedefliyor. Lüks Ereğli Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaya, Taşıma Dünyası’na; 2015 yılını, gelecek hedeflerini, otobüs sektörünü değerlendirdi.

RÖPORTAJ 23.04.2016, 18:10 23.04.2016, 18:19 Taşıma Dünyası
Lüks Ereğli, 1 milyon yolcu taşımayı hedefliyor

RÖPORTAJ: ERKAN YILMAZ

Bölge firması kimliğiyle şehirlerarası yolcu taşımacılığında örnek gösterilen, 1996 yılında seferlerine başlayan Lüks Ereğli, sektörde başarı ile yoluna devam ediyor.

Biz bir aileyiz
26 araç ile hizmet verdiklerini belirten Lüks Ereğli Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaya, “Araçlarımızın 16’sı özmal, 10’u kiralık. Ancak sözleşmeli çalışan araçlar da özmal gibi, 1996 yılından beri aynı kişilerle çalışıyoruz. Şirket ortağı olsun, olmasın fark etmiyor, biz bir aileyiz. Bizde adaletli, sistemli bir çalışma şekli var. Hz.Ömer’in adaleti gibi adaletliyiz. Araçların sefer sıralamasında, sıra çok adaletlidir. Ben yönetim kurulu başkanıyım. Bir geziye bir araba istediler. Şirket ortağı olsun, olmasın sıra hangi araçta ise geziye o araç gitti. Bizde senin,benim düşüncesi yok. Şirket ortaklarının arabası şöyle çalışacak, kiralıklar böyle çalışacak diye bir şey yok. Aracında Lüks Ereğli yazan herkes, Lüks Ereğli ailesi” dedi.

1 milyon yolcu hedefliyoruz
2015 yılında 800 bin yolcu taşıdıkları bilgisini veren Mehmet Kaya, 2016 yıl sonuna kadar 1 milyon yolcu taşımayı hedeflediklerini dile getirdi: “Araç sayımızı 30’a çıkarmayı planlıyoruz. Araçlarımızın yüzde 50’si 2015, yüzde 50’si 2013 yılına ait. Ortalama 2,5 yaşında bir filoyla hizmet veriyoruz. Yeni hatlarda da olmak istiyoruz. Trakya hattına sefer düzenleyebiliriz. Doğu’da yoktuk; Gaziantep, Kahramanmaraş, Hatay seferlerimiz olabilir” diye konuştu.

2+1 yatırımı için karar vereceğiz
2+1 otobüs yatırımında bölge firmalarının alacağı kararın da etkili olacağını vurgulayan Kaya, “Yatırımın 2+1 olup olmayacağı konusunda Konya firmalarının ve İç Anadolu’nun çalışma modeli belirleyici olacak. Sektörde 2+1 modası başladı. Bölge yolcusu da 2+1 otobüslerle seyahat etmeyi istiyor. 2+1 rahat yolculuk yapma olanağı sunuyor. İç Anadolu’da ve Konya’da Lüks Ereğli her zaman öncü firma olmuştur. Büyük ihtimalle 2+1’te de önder oluruz. Bu giriş yapılacaksa, İç Anadolu’da ve Konya’da, bunu Lüks Ereğli yapacaktır. 2+1 yatırımı olursa filodaki araçların tamamı 2+1 olur” bilgisini verdi.

Bölge insanı firmasını sahipleniyor
Kaya, Lüks Ereğli’nin gücünü yolcusundan aldığını, bölge insanının firmasına sahip çıktığını belirterek, “Hızlı trenin İstanbul seferlerini artıracağı konuşuluyor ama bizi etkileyeceğini sanmıyorum. Biz Konya’ya 150 kilometre uzaklıktayız. Bizim yolcumuz bagajlı yolcu. Biz, diğer firmalar gibi, yolcumuza ‘bagaj doldu, bagaj parası ver’ demeyiz. Yolcumuza her zaman kaliteli, güleryüzlü hizmet sunuyoruz. Onlar da bizi sahipleniyor” diye konuştu.

Temsa güzel, hoş bir araba üretmiş
Busworld fuarında Temsa standını gezdiğini ve araçlardan memnun kaldığını belirten Kaya, “Göze hoş bir araba üretmişler. İçi de güzel. Daf motoru dünyada kendini kabul ettirmiş. Ama otobüste çalışma şekli ne olacak onu bilmiyoruz. Sabancı Grubu ve ekibi o güvenceyi verecektir” ifadelerini kullandı.

Ulusal firmalar sahip çıksın
‘D1 belgesinde özmal kapasitesi  artırılsın, sektöre girişler zorlaştırılsın’ gibi taleplere sıcak bakmadığını ifade eden Kaya, sektörün örgütlü bir yapıya kavuşmasının, firmaları koruma anlamında daha etkili olacağını söyledi: “İnsanların önünü kesmenin mantığı yok. Ticari ortamda herkes istediği ticareti yapabilir. Bizim sorunumuz sektörün örgütlü bir yapıya kavuşamaması. Örgütlü bir yapıya kavuşsa hiçbir sorunu kalmaz. Türkiye’de bu işin öncülüğünü yapan, ulusal firmaların sektöre sahip çıkması gerekiyor. Ulusal firmalar öne çıksın, bu işi yapanlara sahip çıksın, herkes yaptığı işten para kazansın, evine huzurlu, mutlu gitsin. İnadın ön planda olduğu bir ticaret yapıyoruz. Buradaki derneğimizin, dernek üyelerimizin, yöneticilerinin bunları masaya yatırması gerekir.”

Ya değişin ya da sınıfta kalırsınız
Şehirlerarası yolcu taşımacılığının artık güvenlik paketli, şerit takip sistemli en son teknolojik araçlarla yapıldığını vurgulayan Kaya, değişimi, gelişimi takip eden firmaların yoluna devam edeceğini belirtti: “Değişmeyen tek şey değişimin kendisi. Her şey değişiyor. Değişime ayak uydurursanız yolculuğa devam edersiniz, değişime ayak uyduramazsanız sınıfta kalırsınız. Fuarda görüyoruz. Bu araçlarla artık teknoloji Türkiye’ye girdi. Önce teknolojik donatıyla, internetiyle, koltuk arkası ekranıyla, güvenlik paketiyle, şerit uyarı sistemiyle, sektörün hizmetine sunuldu. Şeridi solladığın zaman kaptanı uyarıyor. Yakınlaştığında, sensor uyarıyor. Arabanın arkasına girdiğinde direkt fren yapıyor. Gelişimi ve değişimi yakından takip etmek artık zorunluluk.”

En az kaza yapan firmayız
1996 yılında şehirlerarasında seferlere başladıktan sonra sadece 3 kaza yaşadıklarını, bunda kaptanların çekirdekten yetişmesinin etken olduğunu dile getiren Kaya, “Bizim kaptanlarımız, muavinlikten yetişerek direksiyona geçiyor. ‘Ben şoförüm’ diyeni, biz arabaya çıkarmayız. Eski kaptan yetiştirme sistemi Lüks Ereğli’de devam ediyor. 20 yılda 3 kaza yaşadık. Bizde araba hareket eder etmez bizim kaptanımız, yolcuların emniyet kemerini takmasını sağlar. Araçlarımıza kamera sistemi koyduk. Her aracımızda 3’ü içeride, 3’ü dışarıda olmak üzere 6 kamera var. Kaptanlar ve muavinler denetlendiğini hissediyor. Emniyet kemeri olmadan hareket edemezler. İnternet üzerinden de kontrolünü sağlıyoruz” diye konuştu.

Sektöre bol kazanç diliyorum
Röportajın sonunda sektöre sezon mesajı veren Mehmet Kaya, şunları söyledi: “Herkese bol kazançlı, kazasız belasız yolculuklar diliyorum. Allah hiç kimseyi umutsuz bırakmasın. Herkese, yaptığı işte başarılarının devamını diliyoruz.” ■