Mercedes'ten 10-12 bin Euro’ya “Sıfır Gibi Motor”

Mercedes-Benz Türk, kamyon ve otobüs müşterilerine 10-12 bin Euro’y yenilenmiş motor sunuyor.

YEDEK PARÇA VE EKİPMAN 01.05.2017, 13:14 01.05.2017, 13:32 Taşıma Dünyası
Mercedes'ten 10-12 bin Euro’ya “Sıfır Gibi Motor”
HABER: ERKAN YILMAZ

Mercedes-Benz Türk, otobüs ve kamyonlarında kullandığı OM457 seri motorlarını Hadımköy’deki Motor Yenileme Merkezi’nde yenileyerek müşterilerinin hizmetine sunuyor. Yenilenmiş motorlara 1 yıl sınırsız orijinal yedek parça ve km garantisi sunuluyor. 24 ay sıfır faizli finansman da sunulan seçenekler arasında.

25 Nisan Salı günü düzenlenen “Sıfır Gibi Motor” tanıtım toplantısına Mercedes-Benz Türk Kamyon ve Otobüs Müşteri Hizmetleri Bölüm Müdürü Can Balaban, Kamyon Müşteri Hizmetleri Pazarlama Müdürü Mehmet Doğan, Otobüs Müşteri Hizmetleri Pazarlama Müdürü Orhan Çavuş katıldı.

Yedek parça ve km garantisi
Mercedes-Benz Türk Kamyon ve Otobüs Müşteri Hizmetleri Bölüm Müdürü Can Balaban, parçaların çeşitli işlemlerden geçirilerek tekrar kullanılmasının dünyada giderek artan bir trend olduğunu belirterek, “Yenilenmiş motor hizmetinin hem çevreye hem müşteriye verimlilik ve maliyet açısından avantajları var. Türkiye içinde bu hizmeti sunmaya yönelik artan bir talep oluştu ve harekete geçtik. Yaklaşık 10-15 bin motorun piyasada kapsamlı bir yenilenmeye ihtiyaç duyduğunu tespit ettik. Buna Euro 3, 4 ve 5 motorlarla başladık. Birkaç yıl içerisinde Euro 6 motorlar için de -bu ihtiyaç oluştuğunda- hizmet vermeyi hedefliyoruz. Travego ve Tourismo otobüslerimiz ve Axor kamyonlarımız için bu kampanyaya başladık” dedi.

500 müşteri analizi
Müşteriye yedek parça olarak sıfır bir motor verme imkanlarının her zaman mümkün olduğunu vurgulayan Can Balaban, “Biz, bir kısmı kullanılabilir parçalarla baştan yapılan bir motora ‘yenileştirilmiş motor’ adını veriyoruz. Kalite ve dayanıklılık açısından sıfır bir motordan herhangi bir farkı yok. Bu işlemle hem aracın ömrünü uzatıyoruz hem de yüksek performans ve uygun fiyatlara yeni motor kalitesi sunuyoruz. Bugüne kadar, bu işlemler dünya genelinde Mercedes-Benz Mannheim Motor Yenileme Fabrikası’nda yapılıyordu, ancak hem bir motorun gidiş-geliş sürecinin 3-4 ay gibi bir süre olması hem de maliyetlerin daha ağır olması, bizi bu hizmeti ülkemizde sunmaya yönlendirdi. İlk etapta bir yıllık süreç içerisinde 500 dolayında müşteri ile görüşerek detaylı analizler yaptık ve ihtiyaçlarını belirledik. Motor Yenileme Merkezi’ni hizmete açmak için de bu arada çalışmalara başladık. Almanya’daki süreçleri birebir hayata geçirerek, müşterimize aynı hizmeti sunmayı hedefledik. Ekibimiz Almanya’da eğitimden geçti. Gerekli ekipmanlar sağlandı. Ayrıca Almanya’dan ekipler geldi, hizmet sürecini test edip onayladılar. Bugün Daimler bünyesinde ikinci tesisi devreye almış olduk” dedi.

Rekabetçi fiyatlar
Müşteri analizlerinde hizmetin sunulmasında kalite, fiyat ve hızın öne çıktığını belirten Balaban, “Müşterimizin karşısına onlara en uygun kademelerde seçeneklerle çıktık. Rekabetçi bir fiyat yapısı oluşturduk. Müşterimizin bu ürünü daha kolaylıkla alabilmesine imkan tanımak istedik.  Kamyon tarafında stoktan bir ürün talep edildiğinde komple yenilenmiş bir motor için fiyat 11 bin Euro, müşterinin motorunun komple yenilenmesi 10 bin Euro, otobüste ise stok ürünümüz 12 bin Euro, müşterinin motorunun yenilenmesi ise 11 bin Euro. Eğer blok yenilenmesi gerekmiyorsa 8 bin veya 6 bin 500 arasında değişen paketlerde onarım imkanı sunuyoruz.

Finansman olanağı
Bunun üstüne bir de 24 ay gibi sıfır faizli finansman seçeneğini İş Bankası aracılığıyla sunuyoruz. Ayrıca, bir yıl boyunca sınırsız yedek parça ve km garantisini de veriyoruz. Stoktan ürün talep edildiğinde müşteriye bu ürünü bir gün içerisinde, motor yenilenmesi talep edildiğinde ise Türkiye’deki 45 lokasyonumuzda motor indirilerek, merkezimize getiriliyor ve biz tüm işlemleri yaparak, müşterimize motorunu 5 gün içerisinde teslim ediyoruz. Bu kapsamda bir hizmetin başka bir yerde sunulabildiğini düşünmüyoruz” diye konuştu.

Yüzde 75 fiyat avantajlı
Sıfır motorun 40-50 bin Euro civarında olduğuna dikkat çeken Can Balaban, motor yenileme işleminin yüzde 75 gibi çok önemli bir avantaj getirdiğini de vurguladı: “Kamyon parkında Avrupa ikincisiyiz. Ama motor yenileme potansiyelinde ilk beşe giremiyoruz. Motor yenileme ile kapıyı açtık, daha sonra dizel partikül filtresi aks ve şanzıman gibi diğer ürünlerle portföyümüzü büyütmek amacındayız.”

Sıfır gibi 1000 motor
Şu an stoklarında 10’un üzerinde yenilenmiş motor bulunduğuna ve bunun sayısının her geçen gün artacağına dikkat çeken Can Balaban, “Bu hizmeti bayilerimize duyurduğumuzda 3’ünü sattık bile. Şu an stoklarımızda birer adet Euro 5 1840, 33 40, 4140 motoru ile Travego ve Tourismo motorları var. Motor yenilenmesi işlemi yapıldığında en güncel yazılımı yüklüyoruz, bu da yakıt tüketiminde avantaj sağlıyor. Elimizden geldiğince müşteriye olumlu cevap vermek istiyoruz. Bizim uzun vadeli hedefimiz; bu işi büyütmek ve yılda 1000 motor seviyesine gelebilmek. Beklediğimiz potansiyele ulaştığında yeni bir tesis ve ekipman yatırımı gerekecek. Yaptığımız işe ve kalitemize güveniyoruz. TruckStore ve BusStore ile irtibat halindeyiz, ikinci el araç alan her müşteri ile temas kuruyoruz. Körüklü otobüslerde bu sistem mevcut. Conecto da zaman içerisinde bu sürece girecek” dedi. ■

MOTOR YENİLEME MERKEZİ
Basın toplantısının ardından hizmete giren Motor Yenileme Merkezi’nde basın mensuplarına Merkez Atölye Grup Şefi Mehmet Selim Eyüpoğlu, çalışma süreçleri ile ilgili bilgiler verdi: “1000 metrekarelik bir alanda motor yenilemesi yapıyoruz.  Almanya’daki standartların tamamı analiz edilerek birebir örneği oluşturuldu. Her parça tek tek sökülerek analizi yapılır. Bu işlem bir gün sürüyor. Gömlek ve piston mutlaka değişiyor. Tüm parçaların Almanya’daki yeni araç üretimindeki kaliteye uygun olup olmadığını test ediyor ve uygun olmayan parçaları hurdaya ayırıyoruz. Onların yerine sıfır orijinal yedek parçaları kullanıyor ve yenileştirilmiş bu motora ‘sıfır gibi motor’ diyebiliyoruz. İşlemler bittiğinde ise özel motor boyası ile boyanarak müşterilere teslim ediliyor. Bizim açımızdan kalite ve performans açısından sıfır motordan hiçbir farkı yok. Zaten bir yıl orijinal sınırsız yedek parça ve işçilik garantisi vererek bunu kalitesinin arkasında durduğumuzu gösteriyoruz.

Reman motorlar
Mercedes-Benz Türk, kullanıcıların performans ve kalite anlamında en yüksek seviyede hizmet edecek bir ürün olan “Reman Motorları” 2014 yılında tanıttı. Reman motorlar, Mercedes-Benz Mannheim Motor Yenileme Fabrikası’nda yenilenerek ülkemizde uygun fiyatla satışa çıkarıldı ve kullanıcılardan tam not aldı. Burada pazardan gelen talebi değerlendiren Mercedes-Benz Türk, motor yenileme işlemini şimdi kendi tesisleri içerisinde kurulan Motor Yenileme Merkezi’nde yapmaya başladı.

Mercedes-Benz Türk Kamyon ve Otobüs Müşteri Hizmetleri Bölüm Müdürü Can Balaban, Kamyon Müşteri Hizmetleri Pazarlama Müdürü Mehmet Doğan, Otobüs Müşteri Hizmetleri Pazarlama Müdürü Orhan Çavuş