Kamil Koç’un Samsun toplantısı

Kamil Koç Karadeniz hatlarının açılışına yönelik 4 Haziran günü Salı günü Samsun’da başlayan etkinliklerde, ünlü sanatçılar birer konser verdi; Göksel ve Grup 84’ün şarkıları ile binlerce genç eğlendi.

ŞEHİRLERARASI 10.06.2013, 13:02 10.06.2013, 13:30
Kamil Koç’un Samsun toplantısı
Ünsal TOSUN / SAMSUN

Kamil Koç’un 2013 hedefi: 700 otobüs,  15 milyon yolcu, 583 milyon TL ciro

5 Haziran Çarşamba günü Canik Kültür Merkezi’nde 450’nin üzerinde iş ortaklarının katılımıyla bir toplantı yapıldı. Toplantının açılışında Genel Müdür Kemal Erdoğan, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon ve Anamur hatlarında hizmet vermeye başlamalarının bölge insanından gelen yoğun talepler sonucunda oluştuğuna dikkat çekti: “Birçok kişi Karadeniz hatlarını hizmete açmamızı bekliyordu. Taleplere cevap verebilmek adına bu hatları hizmete soktuk. Hizmet ağımızın genişlemesinin ciromuzu yüzde 12 artıracağını düşünüyoruz. Tahminimiz, bu hatlarda yıl sonuna kadar 1 milyon 100 bin yolcu taşıyabileceğiz. Yeni hatlarla birlikte 37 il, 186 ilçe, 515 satış noktamız ile 4 bin 600 kişiye ulaşan bir aile olduk” dedi.

Rakiplerimizin rahatsızlığı

Bu büyümenin rakiplerini rahatsız ettiğini gördüklerini belirten Erdoğan şunları söyledi: “Türkiye’nin lider karayolu taşımacısı olduğumuzu düşünüyoruz. Logomuzun görüldüğü yerde herkesin, özellikle rakiplerin çok etkilendiğini, rahatsız olduğunu görmek bizleri ayrıca keyiflendiriyor. Bundan sonraki genişlemelerimizde sezonu beklemek durumunda değiliz. Ne zaman, nerede fayda görürsek o noktada olacağız, ama genişleyecek çok fazla bir yer kalmadığını da kabul ediyorum. Geçen yıl bir anket yapmıştık, anketin ortalama sonucu 12 milyon 500 bindi. 12 milyon 500 bin hedefimizi; acentelerimiz ve otobüs çalışanlarımızla 50 yolcu ile geçtik. Bu yıl bu rakamı 2,5 milyon yolcu daha artıracağız” dedi.

5 milyon 36 bin yolcu

2013’ün şirketleri açısından başarılı geçtiğini ifade eden Erdoğan, ilk 5 ayda geçen yılın üstüne çıktıklarını söyledi: “Mayıs sonu itibariyle 5 milyon 36 bin yolcu taşıdık. Bu, yüzde 18 büyümeye tekabül ediyor. Bu büyümede yeni açılan bölgeler yok, Karadeniz ile bu büyümenin yıl sonu itibariyle yüzde 20’ler civarına geleceğini düşünüyoruz. Yolcu sayısında da 15 milyon 500 bini aşarız” dedi.

Her yıl yeni bir rekor

Her yıl yeni rekorlara imza attıklarını vurgulayan Erdoğan, bunu tarih ve rakam vererek açıkladı:  “Temmuz 2011’de en yüksek yolcu sayısı 1 milyon 240 bindi. Eylül 2012’de, Ramazan Bayramının hemen ardından, bayramın da etkisiyle 1 milyon 351 bin yolcu taşıdık. Sefer sayısında ise rekorumuz 2011’in 13 Kasım’ında 1016’ydı. 29 Ekim 2012’de Kurban Bayramında 1362 sefer yaptık. Rekorlar bununla da kalmadı. Yine 2011’in 13 Kasım’ında 416 ek sefer, 2012’nin 29 Ekim’inde ise 546 ek sefer yaptık. Ek seferlerimiz yüzde 50 arttı. Yolcu sayımızda günlük rekor ise 2011’in 4 Kasım’ında oldu: 56 bin kişi. 2012’nin 29 Ekim’inde 76 bin 748 kişi taşıyarak rekor kırdık. Bence bu sonuçla, verimlilik ödülü almayı da hak ettik. 76 bin yolcunun taşındığı gün 23 bin koltuk kapasitemiz vardı. Her koltukta 3 kereden fazla yolcu indirip bindirdik, en önemlisi de müşterilerimizi güvenle yerine ulaştırdık.”

Verimli büyüyoruz

Kemal Erdoğan, büyümenin verimlilikle gerçekleştiğini vurguladı: “Ana kalkış sefer sayılarımız hızla artıyor. 2007’de 153 bin civarında olan ana kalkış sayımız, 2012’de 290 bine ulaştı. Bu yüzde 20 oranında artışa rağmen, doluluk oranlarında bir kaybımız yok. Bu çok önemli; verimli şekilde büyüyoruz.”

10 otobüsten biri

Erdoğan, 2013 sefer rakamlarını da açıkladı: “Ana kalkış sefer sayımız geçen yılın yüzde 22 fazlası ile ilk 5 ay içinde 122 bin civarında oldu. Doğal olarak sefear sayısıyla birlikte otobüs sayımız da arttı. 1926’da 6 sefer 6 otobüs ile başlayan yolculuğumuz, 2008-2009’da 300-350’ye, bu yıl da  583 otobüse çıktı. Yazın, şehirlerarası sefer yapan her 10 otobüsten biri Kamil Koç olacak. Ciromuz ne oldu? Son 4 yılda sırasıyla 271 milyon TL’den 330’a, sonra da 464 milyona çıktı. 2013 beklentimiz 583 milyonluk bir ciro. Bu cirolara KDV dahil değil.”

Yenilikler ve projeler

Yenilikler ve yeni projelerle sürdürdüğü konuşmasında, web sitesinin yenilendiğini ve ülkenin en iyi işletilen otogarının Biga’da hayata geçirildiğini anlatan Kemal Erdoğan, 5 yaşına giren çağrı merkezinin İSO 9001 sertifikası aldığını da ifade etti: “Çok başarılı gittiğini düşündüğümüz bu operasyonumuz geçen yıl 3 milyon çağrı karşıladı. Yakın zamanda başka firmalara da hizmet vermeye başlarsak –ki bu karayolu taşıma olmayacak- hiç şaşırmayın.”

İzmir’de aktarma istasyonu

Ruhsatını bekledikleri geçici bir yapı olmakla birlikte çok iyi bir aktarma noktası olduğunu açıkladığı İzmir aktarma istasyonunun mola merkezi haline getirilebileceğini söyleyen Erdoğan, İzmir’deki yolcuların otobüse daha rahat binip daha rahat servise ulaştıklarını ifade etti.

Eğitimler

Merkezi host planlamasını geliştirmeye devam ettiklerini açıklayan Erdoğan,”Hostların yerinde eğitilmeleri için gerekli filmleri hazırlıyoruz. CD’ler yakında çıkacak. Sadece hostlar için değil herkes için çıkacak. Host sirkülasyonu çok yüksek, bunu azaltmaya çalışıyoruz. Host yönetimleri ile ilgili çalışmalar devam ediyor. Standardizasyona daha fazla önem vereceğiz. İyi yoldayız, daha iyiye gidiyoruz. Host anketlerimiz bir öncesinden biraz daha iyi çıkıyor. Yeterli değil, biliyorum ama çaba sarf ediyoruz” dedi.

Denetimler

Bilet satış noktalarını 91 günde bir, mola yerlerini 31 günde bir denetlediklerini ifade eden Erdoğan, “Yazın bunu 15 günde bire düşürebiliriz. Otobüs denetimlerimiz 14 günde bire düşecek. Ayın otobüsü seçimi devam ediyor. Otobüs filo denetim puanımız Türkiye ortalaması 92’ye çıktı. Daha iyisini bekliyoruz, Kamil Koç’a 100 yakışır” diye konuştu. Sözleşmeli veya özmal otobüs ayırt etmeksizin lastik kontrolü yaptıklarını, otobüsçülerimize kış lastiği verdiklerini, yazın da klima kontrolü yapacaklarını açıkladı.

Marka bilinirliği

Erdoğan, Kamil Koç’un marka potansiyeli açısından yüzde 71 ile lider olduğunu da söyledi: “Marka performansımız, endeksimiz yüksek hangi ilde düşük bilmek istedik. En yüksek Balıkesir, Çanakkale, Ankara Muğla diye geliyor. En düşüğümüz Denizli, Bolu, Konya olarak gözüküyor. Bu bizim pazardaki payımızla paralellikler gösteriyor. Denizli’de her gün yeni adımlar, yeni yatırımlar yapıyoruz. Çok hızlı bir biçimde büyüyoruz ama hala çok yetersiz. Bolu’da yeni başladık. Konya’da güçlü yerel rakipler var. Onlar için de yeni çabalarımız var. TCDD ihalesi bunun bir adımı olacak.”

En çok yolcu taşıyan firma olacağız

“2013 için 15 milyon 500 bin hedefimiz var. Tahminim odur ki, bu yıl sonunda değilse bile gelecek yıl sonunda kesin, en fazla yolcu taşıyan firma olacağımızı düşünüyorum. Biz 37 il’e çalışıyoruz, rakiplerimiz 76 il’e çalışıyor, ama birincilik hedefine ilerliyoruz.”

Başarılarımız ödüllendirildi

“Çalıştık, çalıştınız; bu sayede büyüdük. Büyürken de birçok şeyi elden bırakmadık. Ödüllendirildik. Geçen yıl en çok tercih edilen, en beğenilen firma olduk. İki ayrı kurumdan, iki ayrı ödül aldık. 2012’de Türkiye Sektörler İtibar Değerlendirmesi araştırma sonucuna göre sektörün yıldızı olduk.”

Otobüs yatırımları

Özmal filo yatırımlarımız devam etti. 2012’de, 11 Milyon Euro civarında bir yatırımla 13 Mercedes, 33 Temsa aldık. 2013 yılının ilk 5 ayında 10 Mercedes, 40 Temsa ve 11 milyon lira yatırım gerçekleştirdik. Yatırımlara aralıksız devam edeceğiz.

TCDD’nin Konya ihalesini kazandık

TCDD’nin Konya ihalesine girdik. Eskişehir bağlantılı, Ankara’dan gelen trenlere bağlantı veriyoruz ve yaklaşık tek yön 75-80 bin civarında yolcu taşıyoruz. Aynı açılımı Konya’da yapmak istiyorduk.
İhaleye girdik, biraz kıran kırana geçti. İhale bizim lehimize sonuçlandı.

Konya’ya Eskişehir’den, Ankara’dan, hatta İstanbul’dan tren gelebilecek. Biz Konya’yı bir üs gibi kullanmak istiyoruz. Kuzey’den gelen bütün yolcuları, Güney’de Kemer’den Anamur’a kadar, bağlantılı seferlerle taşımak istiyoruz. Eskişehir’den biraz daha yukarıda yolcu sayısına ulaşacağımızı tahmin ediyoruz. Trenle yaklaşık 4 saatte Konya’ya gelecek yolcularımızı, 3,5 saatte sıcak denizlere indireceğiz. Konya’yı onun için çok önemsedik.

Uzun vadede kaçınılmaz olacak entegre taşımacılığın üzerine daha da yoğunlukla gideceğiz. Bu konuda endişeye kapılmayın. Doğu-Batı ekseninde taşıyan yüksek hızlı trenleri Kuzey-Güney yönünde dağıtacak yeni oluşumlar peşindeyiz. Entegre taşımacılığı bu sektörün kaçınılmazı, doğru yapanın iki adım öne geçeceği bir nokta olarak görüyoruz. Bununla ilgili yüksek hızlı trenlerle entegre taşımacılık araştırmalarına devam edeceğiz. Demiryolunu yakından takip etmeye devam edeceğiz. Feribot seferlerine entegre taşımacılığa yönelik olarak İDO ve BUDO ile görüşüyoruz. Esas rakibimiz bireysel arabalara yönelik stratejiler geliştireceğiz. Pastayı büyütmeye çalışacağız.