Adana Büyükşehir 20 Avenue aldı, 80 daha alacak

Üretimini gerçekleştirdiği otobüsleri Adana’dan 64 ülkeye ihraç eden Temsa, bu kez Avenue otobüsünü kendi şehri ile buluşturmanın gururunu yaşıyor. Adana Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım filosuna düzenlenen törenle 20 Avenue katıldı. Büyükşehir filosuna teslim edilecek Avenue sayısı 100’ü bulacak.

KENTİÇİ BELEDİYE 30.03.2015, 15:36 30.03.2015, 15:55 Taşıma Dünyası
Adana Büyükşehir 20 Avenue aldı, 80 daha alacak
24 Mart Salı günü Temsa, üretim yaptığı kentin ulaşım filosuna 20 Avenue teslim etmenin mutluluğunu yaşadı. Yüreğir Otobüs Şube Müdürlüğünde düzenlenen törene, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, Ulaşım Daire Başkanı Doç. Dr. İlyas Karabıyık, Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, Pazarlama ve Satış Direktörü Murat Anıl, Mali İşler Direktörü Ural İnal, Kamu Satış Müdürü Ayşegül Gökçe, Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Ersan, Yurtiçi Satış Müdürü Baybars Dağ ve Bölge Satış Yöneticisi Fırat Bakır ile çok sayıda davetli katıldı.

İkinci parti, Nisan sonunda
Temel hedeflerinin emniyetli, konforlu, sürdürülebilir ulaşım sistemi kurarak kaliteli bir hizmet vermeyi hedeflediklerini belirten Adana Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Doç. Dr. İlyas Karabıyık, “1998 yılında kurulan Otobüs Şube Müdürlüğü, bugün 180 araçla hizmet veriyor. Etkin ve konforlu bir toplu taşıma hizmeti için 20 araçlık birinci dilimi filoya dahil ederek halkımızın hizmetine sunuyoruz. İkinci dilim araç alımımızı Nisan ayı sonunda 20’lik bir paketle gerçekleştireceğiz. Yatırımlarımız devam edecek. Filomuz 83 hatta 200 otobüs ve 400 sürücü ile hizmet veriyor. 30 Mart 2014 tarihinden bugüne kadar 22 milyon 204 bin yolcu taşındı.  Otobüs işletmemiz 8 bin ücretsiz biniş ile toplam günlük 81 bin 100 yolcuyu taşıyor” dedi.

Adanalı üretiyor, dünya yollarına çıkıyor
Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, şirketleri için de, kendileri için de bugünün çok özel bir önemi olduğunu belirterek, “Sabancı Grubu, Temsa fabrikasını Adana’ya kurmanın, bu bölge insanına iş, aş imkanı sağlamanın gururunu yaşadı, yaşıyor. Yılda 4000 otobüs-midibüs üretim kapasitesine sahip olduğumuz fabrikamızda toplam 1600 çalışanımız var. Adana’da üretilen otobüsler 64 ülkenin yollarında dolaşıyor. Dünyanın en zor pazarı olarak bilinen Amerika Birleşik Devletleri’nde Adanalı işçimizin el emeği ile üretilen 600 dolayında otobüs, ülkemizin ve bu kentin gururu oluyor. Yurtdışına giden vatandaşlarımız Adana’da üretilen bir otobüse bindiklerinde yaşadıkları mutlulukları bize resimler ve mektuplarla bildiriyor. İnanın büyük bir mutluluk ve gurur içerisinde ülkemiz için, yarınlar için çalışıyoruz, üretim yapıyoruz” dedi.

Başkan Sözlü’ye teşekkür
“Belediye Başkanımız Sayın Hüseyin Sözlü’ye burada özel bir teşekkürü de iletmek istiyorum” diyerek konuşmasına devam eden Çelik, “Sayın Başkan bize büyük destek verdi, fabrikamızı ziyaret etti. Bizi onurlandırdı, çalışanlarımıza enerji kattı. Biz de o gün Sayın Başkan’a hem fabrikamızı büyüteceğimizi hem de istihdam sayımızı artıracağımızın sözünü verdik. Bu hedefte ilerliyoruz. Temsa’nın Türkiye’de 7 tane, Avrupa’da da en az bu kadar rakibi var. Otobüs dünyası çok ciddi bir kapasite fazlalığı olan bir dünya. Temsa, kapasitesinin tamamını çalıştıran ve kar eden ender şirketlerden biri. Bu teslimatı yapmak sadece bizlerin değil Temsa’yı kuranların, çalışanların ve emekli olan herkesin en büyük hayaliydi. Bugün bu hayal gerçeğe dönüşüyor” dedi.

Temsa Adana’nın gururu
Avenue araçların Adana ulaşımına kalite ve konfor katacağına inandıklarını belirten Dinçer Çelik, “Sayın Başkan Adana’nın gelişimi ve büyümesine yönelik çok önemli ve başarılı hizmetler üretiyorsunuz. Bu şehirde üretim yapmaktan ve yaşamaktan büyük mutluluk duyan Tüm Temsalılar olarak size teşekkür ediyorum. Temsa ile gurur duyduğunuzu her seferinde ifade ettiniz. Bugün de kendi şehrinizin, kendi insanınızın ürettiği otobüsleri filonuza katıyorsunuz. Bu otobüslere binen her vatandaşımızın, işçilerimizin binlerce saat emek verdiğini bilmesini istiyorum. Bu otobüslerin seyahatlerinize kalite, güvenlik ve konfor katacağına inanıyoruz. Otobüslerimizin bölge insanımıza, belediyemize hayırlı, uğurlu olmasını diliyorum. Temsa, Adana’nın ve ülkemizin gururu olmaya devam edecek” diye konuştu.

Adana’ya yatırım yaptık
Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, “Bugün, Adana halkına bir hizmeti, özmalına yatırım yaparak gerçekleştirdik. Otobüs üretimi zor bir iştir. Kendi markası ile üretim yapan, bu pazarda iddialı duruma gelen ve karlılığı olan yegane şirketlerden birisidir Temsa” dedi.

Las Vegas’taki Adanalı
“Hep Adanalılığımız ile övünür ve her gittiğimiz yerde Adanalı ararız” diyen Başkan Sözlü, “6 ay önce ABD’nin Las Vegas kentine gittiğimde, ‘burada iş tutan Adanalı var mı’ diye sordum. ‘Adanalı Temsa var’ dediler. Bizzat şahidiyim; Las Vegas caddelerinde Temsa otobüsleri, Türkiye’nin turizminde, belediyelerin filolarında olduğu gibi güven ve konforla hizmet veriyor. 60’tan fazla ülkeye ihraç gerçekleştirildiğine göre, Temsa’nın, Türkiye’nin cari açığını kapatma da önemli bir duruşu var. Tabii ki biz de Temsa’yı tercih ederek, Adana’da 1600’ü aşkın hemşehrimizin rızkının riske düşmemesi için onları destekleyerek Adana sanayisinin büyümesi noktasında bir duruş sergiledik. Şunu söylemek istiyoruz: Adana’yı büyütmek istediğimiz için TEMSA’yı tercih ettik. Adana’da üretim yapmak isteyenin önünü açarız. Hele kamuya satmak istedikleri ürünleri varsa, öncelikli tercihimiz olacaktır.  Bu sadece TEMSA için değil, Adana’da üretim yapan ve bize satacak malı olan, bütün kurum ve kuruluşlar için geçerlidir. Adana ekonomisini büyütmekte ve Türkiye’nin lokomotifi yapmakta iddialıyız” dedi.

Dolmuşlar da Temsa olacak
Törende çok sayıda muhtarın bulunduğunu ve onların otobüs sayısının artırılması, kalitelerinin yükseltilmesi yönünde talepleri bulunduğunu kaydeden Başkan Sözlü, “Adana’nın merkezinde ve bütün mahallerinde Temsa otobüsleri hizmet verecek. Bugün 20 araç aldık, 80 tane daha katılacak. Özel halk otobüslerinin de yenilenmesine yönelik gereken desteği vereceğiz ve onlar da Temsa otobüsleri ile yenilenecek. Adana’nın dolmuşları ve minibüsleri ulaşımın çağdaş bir yüzü olarak Temsa’nın bu büyük otobüsleri ile değişecek. Bunun müjdesini veriyorum. Adana’da dolmuşlar da tarih olacak. Adana’nın hem trafiğini rahatlatacağız, araç sayısını azaltarak hizmet standardının kalitesini artıracağız. Şoför arkadaşlarımıza da başarılar diliyorum. Merkezden ilçelere doğru da ulaşım kalitesine artıracağız” dedi.

ÜCRETSİZ TAŞIMAYA SINIRLAMA GETİRECEĞİZ

Başkan Hüseyin Sözlü, Avenue araçların şehir turunda Taşıma Dünyası’na özel açıklamalarda bulundu.
Ücretsiz taşımaların yarattığı sorunlara yönelik sorumuzu, Başkan Sözlü, “Ücretsiz taşımaya sabah 07.00-09.00 akşam 16.00.19.00 arasında seyahat etmemelerine yönelik bir sınırlama getireceğiz. Ücretsizlere bir kart vereceğiz, sadece kimlikleri ile seyahat etmeyecekler” şeklinde yanıtladı. Mevzuatın bu sınırlamaya yönelik bir engel oluşturup oluşturmayacağı sorumuza ise, “Oluşturmaz, bir hizmet sunuyoruz. Bütün insanlar dünyanın her yerinde üretim öncelikli çalışılır. Üretimin olduğu yerde, çalışanlar işe yetişmek için çabalarken, ücretsiz seyahatlere bir saat sınırlaması getirmekte tabiî ki fayda var” dedi. Ulaşıma yönelik sübvanse miktarına yönelik ise Başkan Hüseyin Sözlü, “Ulaşıma yüzde 50 sübvansiyon desteğimiz var. Adana, Türkiye’nin ulaşımda en ucuz üç dört belediyesinden biri. Ulaşım hizmetini kar amaçlı olarak yapmanız mümkün değil” dedi.  Körüklü otobüs ihtiyacınız var mı sorusuna ise “En yoğun saatlerde kullanılmak üzere 4 Temsa körüklü otobüs yatırımı yapmayı planlıyoruz” dedi.

TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü’ye plaket ve otobüs maketi verdi.  Sembolik anahtarla birlikte kurdele kesildi ve ardından 20 otobüsle şehir turu atıldı. ■

ADANA ULAŞIMINDA 150 BAYAN KAPTAN

Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım filosunda hizmet veren 400 kaptanın 150’sini bayanlar oluşturuyor. 7 yıldır kaptan olarak çalıştığını belirten Sevda Ünal, “Otobüs kullanmak zor bir iş olarak gelmiyor bize, araçların teknolojik özellikleri ile birlikte artık taksiden çok daha kolay kullanılabilir hale geldi. İşe ilk başladığımızda vatandaşlar şaşırıyordu ama artık bize çok alıştılar” dedi. Kaptan Nevin Yıldız, “Çok güzel anılarımız var, hatta ben bu anılarımı kitap olarak yazacağım. Kitabımın adı ‘Bir tatlı tebessüm’ olacak. Çok komik, çok güzel anılar yer alacak içinde” dedi.