Otokar pazara “TEMPO” kattı

50'nci yılında Otokar, müşterilerini yeni ürünlerle buluşturmaya devam ediyor. Otokar, servis taşımacılarına yönelik 7 metrelik Tempo’yu pazara sundu. Yeni ürün Tempo pazara, 50 adeti Altur, 10 adeti Genç Tur ile olmak üzere 60 adetlik satışla adım attı.

TAŞITLAR 01.07.2013, 13:05 02.07.2013, 11:29
Otokar pazara “TEMPO” kattı
28 Haziran Cuma günü Rahmi Koç Müzesi’nde düzenlenen tanıtım etkinliğine TOF Genel Başkanı Mustafa Yıldırım, Başkan Vekili Tahsin Yücefer, TOFED Genel Başkanı Mehmet Erdoğan, Başkan Yardımcısı Mustafa Özcan, Otokar Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül, İç Pazar Ticari Araçlar Satış Müdürü Murat Tokatlı, Pazarlama Müdürü Tarkan Burak, Bölge Satış Yöneticileri ve çok sayıda Otokar bayi sahip ve yetkilileri katıldı.

Otokar’ın 50 yıllık yolcuğu aynı hızla devam etmektedir” diyerek konuşmasına başlayan Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül,” Kendi tasarladığımız, kendi markamız ile başarılı yolculuğumuz 50 yıldır sürüyor. Türkiye’de ve dünyada milyonlarca kişinin hayatına etki ediyor, sizlerin aracılığıyla misafirlerimizi taşımak ve ulaştırmak için hiç durmadan çalışıyoruz. Sayın Vehbi Koç’un “ülkem varsa bende varım” sözlerinden ilham alıyor. Bu ülke için çalışıyor, bu ülkenin araçlarını üretiyoruz. Kurucumuz İzzet Ünver’in “Bizim çocuklar yapar” sözleriyle aştığı yolda yürüyor, yeniliklere imza atıyoruz. Ne mutlu ki, bu çalışmalarımız karşılığını buluyor, daha iyiyi arama isteğimiz, bizi üç yıldır Türkiye’nin en çok tercih edilen otobüs markası haline getirdi. Türkiye’nin en geniş otobüs ailesine sahip şirket olduk. Başarımızı ülkemiz sınırlarında bırakmadık. Dünyada beş kıtada 60’a yakın ülkeye ihracat yapan bir şirket konumuna geldik. En büyük pazarımız Fransa’da yıllarca en çok satılan küçük otobüs markası olduk.

Müşterilerimizi her zaman can kulağıyla dinledik

50 yıllık deneyimimiz bu başarılara ulaşmada önemli bir rol oynadı. Ancak yadsınmaz bir gerçeği her zaman kabullendik. Kullanıcılarımızı her zaman can kulağıyla dinledik. İhtiyaç ve beklentileri en iyi şekilde anlamak için uğraştık. Siz kullanıcılarımız bize ve ürünlerimize güvendiniz, bizi tercih ettiniz, daha iyisini sunmak için bize fikirlerinizle yol gösterdiniz. Bizde güveninize layık olmak, size en iyiyi sunmak için çalıştık. Bizi liderliğe ve öncülüğe taşıdığınız için sizlere müteşekkiriz. Bu gün sizlerin ihtiyaçlarınızla geliştirdiğimiz yeni otobüsümüzü tanıtmak mutluluğunu duyuyoruz. Sizlere her zaman yakın olmaya,  sizlere uygun ürünler sunmaya çalışıyoruz. Biliyoruz ki maliyetleriniz ve rekabet her zaman artıyor.

İki yıllık çalışmanın ürünü

Düşük yakıt tüketimi ve hesaplılık herkes için en kritik konu haline geliyor iki yıl önce sizlere daha hesaplı bir otobüs sunmak için kolları sıvadık. Performanstan ödün vermeyecek, taşımacılıktaki temel prensipleri karşılayacak, bugün ilk kez göreceğimiz adını Tempo olarak verdiğimiz bu araştırma, geliştirme sonucu ortaya çıktı. Sultan otobüslerimiz konfor ve performans isteyen daha uzun mesafe taşımacılık yapacak ürün ailemizdeki yerini korumakta. Tempo ise işletme maliyetlerinin, konfor ihtiyaçlarının önüne geçtiği durumlarda ideal bir çözüm olacağına inanıyoruz. Yeni otobüsümüzün heyecanınızı bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyor, umarım Tempo işlerinize bereket, hareketlilik ve kazancınıza yeni bir hız getirir” diye konuştu. ■

Servisçiler TEMPO’yu anlattı:

■ Altın Turizm firma sahibi Çoşkun Altın:
Daha bir otobüs havasına girmiş. Daha iyi bir konfor gelmiş, o keskin görüntüsünden daha aero dinamik yapıya kavuşmuş. Daha zinde, dinç güzel buldum. Hoş bir araba olmuş. 2003 yılından beri Otokar kullanıyoruz. Yeni yatırımda düşündüğümüz ilk marka. Buzdolabı konulmasını, camlarının çift cam olmasını istiyoruz. Rekabet açısından artık zaruri bir ihtiyaç. Genel anlamda olsun istiyoruz.

■ Genç Turizm Genel Müdürü Niyazi Genç:
10 adetlik bir Tempo yatırımı yaptık. Bu sayı 20’ye çıkabilir. Geçtiğimiz hafta içinde 2 Atlas kamyon almıştık. Tempo diğer lüks araçlarla aynı standartlarla yapılmış. Çok daha ekonomik. Konforunu çok beğendik. Bizim filomuzda 1750 araba çalışıyor. Öz malımız 274. Otokar’ı 6 yıldır Eskişehir’de fabrika personelini biz taşıyoruz. Tofaş, Tüpraş, Arçelik personelini biz taşıyoruz. 3 Ağustos’ta 30 yılımızı dolduruyoruz. 2013’i biz geçen yıla göre yüzde 11 oranında büyüme ile kapatacağız.

■ Altur Turizm Baş Şoförü Tacettin Şık:
50 Tempo araç alımı gerçekleştirdik. Aracın düşük yakıt tüketimi, içinin çok rahat oluşu ve her şeyden önemlisi 127 bin 500 TL ile taşeronlar ve firmalar için fiyatının çok uygun olması tercihimizde önemli etkenler arasında.

■ Keskin Turizm Pazarlama Danışmanı İhsan Altunbaş:
Bu segmentte gördüğüm en iyisi. İçindeki koltuk durumu. Personelin koltuk konforundan memnun kalacak olması bizim için önemli. Yatırım düşünüyoruz. Şu anda kendi öz malımız olarak 35. Toplamda 110 aracımız var.

■ Ayça Turizm firma sahibi Dursun Ali Camadan:
Çok iyi bir araç. Servise uygun, abartılı değil. Tabi daha fazla incelemek lazım. Görünüşü iyi, tam servis arabası. Filomuzda 800 araç var. 50’si öz mal. Okul ve personel taşımacılığı yapıyoruz. İstanbul, Çorlu ve Niğde Aksaray’da taşımacılık yapıyoruz. Firmamız 23 yıl önce kuruldu.

■ Erdal Group firma sahibi Erdal Akışlı:
Arabayı çok beğendim. İç konumu çok güzel. Servis için çok uygun bir araç olduğunu düşünüyoruz. İhtiyacımız olduğunda tercih edeceğimiz bir araç. 25 aracımız var.

■ Kırmızı-Beyaz Turizm firma sahibi Bülent Doğmuş:
Araba servis için ideal. Fiyatı da ideal. Araç yatırımı yapmaya karar verdiğimde Tempo alırım. İki ay önce araç yatırımı yaptım. Eğer iki ay önce çıksaydı Tempo’dan alırdım.

■ Erkoç Turizm firma sahibi- Erol Uyanık:
Araç iyi güzel. Fiyat aralığı da güzel. Standart bir araba. İç hacmi geniş. Müşterinin içerde görüş açısı güzel. Personelde daha iyi kullanılabilir ama okul servis arabası olarak da kullanılabilir. İstanbul’un dar sokaklarında değil Yeşilköy, Ataköy ve Çekmeköy’de rahatlıkla kullanılabilir. Firmamız 1987 yılında kurulda. Filomuzda 10’u öz mal 60 araç var. Ağırlığımız okul taşımacılığı.

■ Ertug Travel firma sahibi Recai Birgün:
Araç servis için çok uygun. Öğrenci ve personelde beklenen her şeyi karşılayacak durumda. Şu anda filomuzda 1 adet bulunmasını istiyoruz. Şu anda 6’sı öz mal 86 aracımız var.  ■

TEMPO Teknik Özellikleri

Estetik  ön ve arka yüz, geniş görüş açılı dış aynalar, modern tasarım, halojen ön farlar, sis farları ve estetik stop lambaları ile yepyeni bir dış tasarıma sahip TEMPO’da yükseltilmiş yan ve arka spoiler ile klima görüntüsü saklanıyor. Güçlü, uzun ömürlü ve ekonomik motoru ile rakiplerinden farklılaşan yeni TEMPO,  160  beygirlik ve 450 NM’lik yüksek torklu motoru ile rampaları da zorlanmadan tırmanıyor. Hafif ve aerodinamik gövdesi, optimize edilmiş güç paketi ile mükemmel bir yakıt ekonomisi sunan TEMPO, kullanıcıların daha hesaplı araç talebine hitap ediyor.

Yol tutuşu ve güvenlik maksimum

Sınıfındaki en iyi minimum dönüş yarıçapı ile dar alanlarda üstün manevra yeteneğine sahip TEMPO, aynı zamanda mükemmel yol tutuşu ile de güvenlik sağlıyor. TEMPO’da Tam Havalı Fren Sistemi, Ön ve Arka Disk Frenler, Motor Freni, İmdat Freni, Viraj Denge Kolları ve ABS ile güvenlik seviyesi en üst sınırlara taşınıyor.

Yeni TEMPO iç tasarımı ile de farklılaşıyor. Yüksek tavanlı ve geniş iç tasarımlı TEMPO, ferah bir yolculuk sunuyor. TEMPO’da havalı sürücü koltuğu ve ayarlanabilir direksiyonu ile yolculuklar sürücüler için de çok rahat ve konforlu bir hale geliyor. TEMPO’nun geniş diz mesafesi ve modern tasarımlı yolcu koltukları da konforu artırıyor.