Özlem Cizre Nuh Seyahat'in 11 Travego yatırımı

Otobüsçülerin şikayetlerini duyduğunda, ‘sıkıntı yaşıyorsak, niye bu yatırımı yapıyoruz, araçlarımızı niye değiştiriyoruz’ diye soruyorum diyen Cizre Seyahat Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahim Nur, “Sektör kazanıyor ki, bu yatırım yapılıyor. Temkinli, hesaplı gitmek en güzeli. Eskiden daha çok kazanıyorduk, şimdi daha az kazanıyoruz” dedi.

ŞEHİRLERARASI 03.03.2013, 18:55 17.03.2013, 22:48
Özlem Cizre Nuh Seyahat'in 11 Travego yatırımı

Özlem Cizre Nuh Seyahat Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahim Nur, herkesten farklı düşünüyor:

Kazanıyoruz ki, yatırım yapıyoruz

20 yıldır yolcu taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren Cizre Nuh Seyahat, filosunu Travego 15 otobüslerle güçlendirdi. Şirketin filosundaki araç sayısı 48’si özmal olmak üzere toplam 70’e yükseldi.

9 otobüs yatırımı

Filonun tamamının Mercedes araçlardan oluştuğunu belirten Cizre Nuh Seyahat Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahim Nur, bu araçlara ek olarak 9 otobüs yatırımının daha kesinleştiğini, sayının daha da artabileceğini belirtti. Model yılı değişiminin Ocak ayında olması ile araç yatırımını 2013 yılına bıraktıklarını da belirten Nur, “Aslında 2012 yılının 9’uncu ayında bu yatırımı yapmayı istedik, ama Ocak ayında model değişimi nedeniyle erteledik” dedi.

15 Nisan’da Ege hattı hizmette

Mercedes tercihlerini de, “Adı üzerinde Mercedes. Mercedes ile kendimizi gördük, otobüsçülük hayatımızda” olarak açıklayan Abdurrahim Nur, Ege bölgesi hariç her bölgeye sefer düzenledikleri bilgisini vererek şunları söyledi: “Müşterimizin talebi doğrultusunda Nisan’ın 15’inden itibaren Ege bölgesine sefere başlıyoruz.  Şimdilik günde bir servis düzenleyeceğiz. Böylece gitmediğimiz bölge kalmayacak. Irak-Türkiye arasında 2008 yılından beri günlük 5 sefer yapıyoruz. Buna ek olarak Bağdat üzerinden Gürcistan’a hat açtık. Haftada bir iki kez sefer düzenliyoruz. Düzenli tarifeli taşımacılığı da başlayacağız.”

Doluluk hedefi yüzde 90

2012 yılından memnun olduklarını, 2013 yılından da çok umutlu olduklarını vurgulayan Abdurrahim Nur, “Bu yıl daha güzel gececek. Hizmet ve araç sayısında daha da büyüyeceğimiz bir yıl olacak. 2012 yılında doluluk oranımız yüzde 78. 2013 yılında bunu yüzde 90’a çıkarma hedefimiz var. Bölgemizde haksız rekabet anlamında sıkıntı yaşamadığımız için de memnunuz. Buna rağmen taban fiyatın yayınlanmasının da fiyatların maliyetlerin altında kalmamasına önemli bir katkı sağladı” diye konuştu.

Ağlanıyor ama yatırımlar da yapılıyor

“Otobüsçülerin şikayetlerini duyduğumuzda, ‘sıkıntı yaşıyorsak, niye bu yatırımı yapıyoruz, araçlarımızı değiştiriyoruz’ diye soruyoruz. Kazanılıyor ki, yatırım yapılıyor. Temkinli, hesaplı gitmek en güzeli. Şu bir gerçek eskiden daha çok kazanıyorduk, şimdi daha az kazanıyoruz. Arkadaşlar kazanıyor, ama yine de her gün ağlanıyor. Parayı çuvalla getirsen kontrolden çıkarsın. Onun için zarar da olacak, kar da. Personelime her gün ‘Ağlamak yok’ diyorum. Zararını görmediğin bir işin kazandığında zevkle yatırım yapmasını da göremezsiniz. 1998-2000 yılları arasında Trabzon’u açtım. Bunu kabul ettirene kadar da o işi en iyi şekilde yapmaya çalışırım.”

Değişime rağmen avantajımız sürecek

“Havayolu ve tren taşımacılğında yaşanan değişimin sektörü etkilediğini, belirten Abdurrahim Nur, “Bizim hatlarımız hep uzak mesafe. Tabiî ki etkisi oluyor. Bizim önemli avantajımız bir hat üzerinde birçok noktaya hizmet verebiliyor olmamız. Şu an yaşanan değişim sektörümüzü etkiliyor. Ankara-İstanbul hızlı tren hattının ise nasıl etkileyeceğini ancak yaşayarak görebileceğiz. Ancak oğlum, amcası ile gelmiş, bana ‘uçak alalım’ diyor.”

Koltuk arkası tercihi Epoch

Koltuk arkası ekranlarında tercihlerin Epoch olduğunu belirten İşletme Müdürü Kadir Başboğa, “Filomuzdaki tüm araçların koltuk arkası Epoch. Televizyonlarından, satış sonrası hizmetlerinden çok memnun olduğumuz için Epoch aldık. Yeni otobüslerin de koltuk arkası Epoch olacak” dedi.

Sadakat indirimi

Özlem Cizre Nuh Seyahat’in kendileri için çok önemli bir firma olduğunu belirten Mercedes-Benz Türk Otobüs Satış Kısım Müdürü Burak Batumlu, “Mercedes-Benz ve Cizre Nuh Seyahat arasında uzun yıllardır sürmekte olan verimli işbirliğinin devam edeceğine inanıyoruz. Firmanın filosu tamamen Mercedes. Biz bunu sadakat indirimi kapsamında firmaya avantaj olarak yansıtıyoruz. Birliktelik anlamında önem gösterdiğimiz bir firma. Otobüslerin her iki camiaya da hayırlı olsun. Ocak ayı da yatırımların bu yıl için hareketli olacağının işaretini veriyor” diye konuştu.
Koluman Gaziantep Satış Müdürü Erdal Kaş da, 2013 yılına 11 Travego teslimatı ile hızlı bir giriş yaptıklarını belirterek, “Bu büyük teslimatla firmanın 20. yıl kuruluş sevincine ortak olduk” dedi.