Antalya Oto’nun hedefi: TEMSA bayrağı hep zirvede olacak

Temsa’nın yeni bayisi Antalya Oto, henüz 3 ay önce bayi olmasına rağmen 85 adetlik otobüs satış hacmine ulaştı. Antalya Oto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Sabır, elde ettikleri bu başarıyı şu şekilde açıklıyor: “2012 yılında Sabır Oto olarak Temsa yetkili servisi olduk. Bu süreçte müşterimizi hiç yalnız bırakmadık. Her zaman yanlarında olduk. 1 Ocak 2021 itibariyle Antalya Oto adıyla satış bayisi olduk. İş yerimize ‘hayırlı olsun’a gelen müşterimiz araç alıp gitti. Bundan sonraki hedefimiz; zaten zirvede olan Temsa bayrağını yine zirvede kalmasını sağlamak.”

RÖPORTAJ 13.04.2021, 11:12 13.04.2021, 11:37 Taşıma Dünyası
Antalya Oto’nun hedefi: TEMSA bayrağı hep zirvede olacak

Erkan YILMAZ / ANTALYA

Sabır Otomotiv ve sahibi Ahmet Sabır ile tanışıklığım 2012 yılına dayanıyor. Sabır Otomotiv’in Temsa’nın Antalya yetkili servisi olmasının ardından bir söyleşi gerçekleştirmek için Antalya’ya Sabır Otomotiv tesislerine gittim. 9 yıl aradan sonra Ahmet Sabır ile ikinci kez söyleşi yapmak için tekrar Antalya’dayım, bu sefer röportaj konumuz Ahmet Sabır’ın yetkili servis unvanının yanına satış bayiliği unvanı eklemesi... Temsa’nın yeni satış bayisi Antalya Oto, 1 Ocak 2021 itibariyle hizmete başladı ve piyasaya öyle hızlı girdi ki, çok zorlu sürecin yaşandığı bir dönemde 85 adetlik otobüs satışı gerçekleştirdi.

“…traktörümüz yolda kalmasın”

Ahmet Sabır, 25 yıldır otomotiv sektörünün içinde, sektöre adım atışını anlatıyor:“Bu işin ilk adımı traktör tamiri ile oldu. Traktörlerimiz tarlada kalmasın düşüncesi ile birtamircinin yanında çalışmaya başladım ve 1994 yılına kadar devam ettim. Askerden geldikten Yeşil Antalya Sanayi Sitesi’nde, 60 metrekarelik alanda, otomotiv tamirine yönelik iş kurdum. Bu süreçte müşteriye yakın olarak, onları mağdur etmeyerek işimizi büyüttük, 1200 metrekarelik bir alana ulaştık. 2012’deTemsa’nın yetkili servisi olmak için müracaat ettik, kabul edildi. Temsa markasının Antalya’da büyümesine çok önem verdik. Müşterimizin her ihtiyacına hızlı ve ekonomik çözümler ürettik. Antalya’da Temsa kullanıcıları servis noktasında, aslında, hep şanslı oldular. Ant Oto, Taşmer çok iyi servis hizmeti sunuyorlar. Bizde, onlarla birlikte, bu yarışta müşteriye en iyi hizmeti sunma hedefiyle yer aldık. Bu süreç 2020 yılının Kasım ayına kadar devam etti,Temsa’nın satış bayiliğini de almak için müracaat ettik.Başkalarının da talebi vardı, ama sağolsunlar, bizi uygun gördüler ve kabul ettiler. Biz bunu bir bayrak yarışı olarak görüyoruz. Temsa bayrağı Antalya’da zirvede oldu hep.Biz de bu bayrağın zirvede kalması için çalışacağız.”

Temsa CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, Temsa Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Hakan Koralp, Temsa Satış Direktörü Baybars Dağ, Temsa Otobüs Satış Müdürü İrfan Özsevim, Temsa Bölge Satış Yöneticisi Volkan Tolunay, Antalya Oto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Sabır birarada…

Temsa satış bayisi olmak…

Ahmet Sabır, 2012 yılında Temsa yetkili servisi olmasını “Müşteri istedi, Temsa yetkili servisi oldum” sözleriyle açıklamıştı. Bu kez yetkili servisin yanına satış bayiliği unvanını eklemesini de müşterinin ve kendilerinin çok istediği bir durum olarak açıkladı: “Servis hizmeti sunduğumuz müşteriye sıfır araç satışı da yapmak istedik. Müşterilerimizle çok fazla ikinci el araç alım satım işimiz oluyordu ve çok sadık bir müşteri kitlemiz oluşmuştu..”

Pandemiye rağmen…

Pandemi sürecine rağmen hiçbir endişe duymadan bu adımı attıklarını da belirten Ahmet Sabır, “Biz Temsa markasına güveniyoruz. Bu bölgenin zirvesinde olan bir marka olan Temsa ailesi içinde bulunmaktan gurur duyuyoruz. Başarıyla hizmet verdiğimizi ve Temsa markasını yetkili servis anlamında iyi temsil ettiğimize inanıyoruz. Bu inançla, pandemiye rağmen bu adımı attık. Antalya turizm sektörünün kalbi, burada ticaret her zaman olur, ayrıca bu zor günlerde geçecek. Satış alanında da olmak için çok doğru bir dönem olduğuna inanıyorum. Çünkü pandemi sonrasında çok iyi bir pazar bizi bekliyor. Ertelenen talepler var. Şu an günlük vaka artışları bizi korkutsa da; dünyanın en fazla Güvenli Turizm Sertifikası’na sahip otellerin Antalya’da hizmet veriyor olması, bizim geleceğe güvenle bakmamızı sağlıyor. Bizim için bu, büyük bir şans. Yaptığımız görüşmelerde geçen yılki sürecin de tesis işletmecileri açısından büyük bir deneyim olduğunu görebiliyoruz. Türkiye genelinde vaka sayısı artsa bile bölgesel olarak şanslı olduğumuzu düşünüyoruz” dedi.

Antalya Oto’nun 85 adetlik otobüs satış başarısı, Temsa CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, Temsa Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Hakan Koralp’in katılımıyla, Antalya Oto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Sabır ile birlikte bir pasta kesilerek kutlandı. Temsa CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu, “Böyle bir zorlu dönemde Antalya Oto’nun satış bayiliğini üstlenmesi ile bölgede Temsa markası daha da güçlendi” dedi.

3 ayda 85 otobüs satışı

Ahmet Sabır, 3 aylık süreç sonunda Antalya Oto’nun faaliyete geçmesinin Temsa kullanıcısını ve bu markaya yatırım yapmak isteyen müşteriyi çok memnun ettiğini söylüyor: “Öyleki, hayırlı olsun demek için bizi ziyaret eden müşterilerimizi, araç satışı yaparak uğurladık. 3 ayda da birçok yetkili satıcının yapamadığını yapıp 85 adetlik bir araç satışı elde ettik. Bunun 65 adedi midibüs, 15 adedi büyük otobüs; hemde böyle bir dönemde. Bu süreçte adım adım gitmeye özen gösteriyoruz.Kendimize Nisan sonu ve Temmuz ayını hedef olarak belirledik. Çünkü Nisan ayının sonuna doğru ilk uçaklar inmeye başlayacak. Turizmin gerçekten başlayıp, başlamadığını da görebileceğiz. Yaptığımız teslimatlar uçak inme ihtimaline yönelik alınan araçlar. Şu an biz umudu satıyoruz, umutlar karşılığında ticaretimizi yapabiliyoruz. Uçaklar beklendiği gibi inerse, Avrupalı turistlerde gelmeye başlarsa, bu, sahadaki pozitif havayı büyütecek. Arkasından ikinci parti alımlar olacak. Biz bu düşüncelerimizi de sürekli olarak Temsa ile paylaşıyoruz. Temsa yönetimi de sahayı çok iyi izliyor. Onlarda gelişmelere göre hızlı bir aksiyon alma durumunda olabilecekler. Araç temini noktasında bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum”. ■

Bir ucunda Sabır Oto Diğerinde Antalya Oto

Ahmet Sabır, iki hizmet noktasının çok önemli bir lokasyonda olduğu bilgisini veriyor. Sabır Oto, Antalya’nın girişinde müşterilerini ağırlarken, Antalya Oto ise çıkışta müşterilerini ağırlıyor, kahve ikram ederek yolcu ediyor.

Sabır Oto, 1200 m2’lik bir alanda 23 çalışanla müşterilerine servis hizmeti sunuyor. Burdur-Ankara yolu üzerinde otogara çok yakın bir konumda. Pandemi süreci Sabır Oto’nun servis girişlerini çok olumsuz etkilemiş. Yüzde 80’lik düşüşler olmuş. Buna rağmen yasaklar dışında, hep açık olmuş. Ayrıca personelini korumayı başarmış. Ahmet Sabır, bunu da, “Çünkü iyi yetişmiş, deneyimli bir insanı kaybettiğinizde onu yerine koymak çok daha ağır maliyet getiriyor size. Biz bu süreçte sermayemizden yiyerek personelimizi koruduk” diyerek açıklıyor.

Antalya Oto, müşterilerin ulaşımı için de çok kolay konumda. Havalimanına sadece 2,5 km uzaklıkta, Aksu ilçesinde... Antalya merkeze de 10 km mesafede. Bu yol Alanya, Gazipaşa ve Mersin’e kadar gidiyor. Antalya Otomotiv 950 metrekarelik bir alana sahip. Bina alanı ise 200 metrekare. Antalya Oto ile şimdilik 6 kişiye de istihdam sağlanmış.

Şirketin isminin neden Sabır Oto değil de Antalya Oto olduğunu soruyorum…“İlk şirketimizi kurarken, ismimizi yaşatalım düşüncesi ile Sabır Oto adını koyduk. İkinci şirketimizin adında memleketimiz yer alsın istedik. Antalya Oto şirketimizi, 10 yıl önce ikinci el ticareti için kurmuştuk.

Antalya Oto kahveye bekliyor

Ahmet Sabır, yeni açtıkları hizmet noktalarında tüm müşterilerini kahve içmeye bekliyor:“Ticaret olsun olmasın, her müşterimizi işyerimize davet ediyoruz. Ticaret bizim için ikinci planda gelir, önce dostluk. Dostluğun en güzel göstergelerinden biri Türk örf ve adetlerine göre kahve ikram etmektir. Bir kahvenin 40 yıllık hatırı var. Dolayısıyla önce biz kahvemizi içelim, uygunsa ticaret de yaparız. Yapmazsak da dost kalırız.

Temsa’nın bölgesel gücü olmak istiyoruz

Kendi bölgemizde verebildiğimiz en iyi hizmeti vererek Temsa markasının bayrağını zirvede her daim dalgalandırmak istiyoruz. Hedefimiz başka illerde servis veya satış noktası oluşturmak değil. Biz bulunduğumuz bölgede konsantrasyonumuzu sürekli canlı tutmayı istiyoruz. Kendi şehrimize, sürdürülebilir kesintisiz hizmet vermek istiyoruz.

Mitsubishi Canter

“Antalya Otomotiv olarak otobüs ürün grubu dışında müşterilerimizi Mitsubishi Canter ürünleri ile buluşturacağız”açıklamasında bulunan Ahmet Sabır, “Nisan sonunda Canter yetkili satıcılığını almayı hedefliyoruz. Sattığımız tüm ürünlerin yetkili servis hizmetini sunmak birinci önceliğimiz” dedi.