Best Van Turizm otobüs yatırımı yaptı Meme Kanseri Mücadelesi için Pembe Travego otobüsü yollara çıkardı

Best Van Turizm otobüs yatırımına devam ediyor. Son aldığı pembe tasarımlı Mercedes-Benz Travego 16 2+1’i Meme Kanseri Mücadelesine adadı. Best Van Turizm Yönetim Kurulu Üyesi İrem Bayram, bir yandan işimize dört elle sarılırken diğer yandan Sosyal SorumlulukProjelerimizi de hayata geçiriyoruz. Bu yıl işlerimiz planlarımızın üzerine çıktı bizim için 2023 yılı otobüs yatırım yılı olacak dedi.

ŞEHİRLERARASI 06.11.2022, 13:20 06.11.2022, 14:19 Taşıma Dünyası

Haber-Röportaj: Erkan Yılmaz / Hoşdere

Meme kanserinde erken tanı farkındalığı için Best Van Turizm’in Travego’su yollarda

Mercedes-Benz Türk, Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen ve pembe tasarımla giydirilen Mercedes-Benz Travego 16 2+1’i, Best Van Turizm’e teslim etti. Meme Kanseri Bilinçlendirme ve Farkındalık Ayı olan Ekim ayında Best Van Turizm filosuna katılan araç, meme kanseri ile mücadeleye dikkat çekmek için 2022 yılı boyunca yollarda olacak.

Osman Nuri Aksoy, İrem Bayram

Serra Yeşilyurt, İrem Bayram

Aracın teslimatı için 12 Ekim 2022 Çarşamba günü Mercedes-Benz Türk Genel Müdürlük Kampüsünde bir tören gerçekleştirildi. Mercedes-Benz Kamyon Finansman’ın kredi desteği ile Mercedes-Benz Türk bayisi Koluman tarafından satış işlemleri yapılan araç; Mercedes-Benz Türk Otobüs Satış ve Pazarlama Direktörü Osman Nuri Aksoy, Mercedes-Benz Türk 2. El Kamyon ve Otobüs Satış Direktörü Didem Özensel, Mercedes-Benz Türk Otobüs Filo Satış Grup Müdürü Burak Batumlu, Mercedes-Benz Türk Kamyon & Otobüs Pazarlama İletişimi ve Müşteri Yönetimi Grup Müdürü Serra Yeşilyurt, Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürü Miray Kutlu, Mercedes-Benz Türk Kamyon Satış Sonrası Hizmetler Pazarlama Grup Müdürü Mehtap Karakuş ve Koluman Otobüs Grup Satış Müdürü Fevzi Kaplan tarafından, Best Van Yönetim Kurulu Üyesi İrem Bayram’a teslim edildi. ■

Erkan Yılmaz, İrem Bayram

Best Van Turizm Yönetim Kurulu Üyesi İrem Bayram:

2023’te Best Van Turizm’in tarihinin en büyük Mercedes yatırımını yapacağız

Best Van Turizm Yönetim Kurulu Üyesi İrem Bayram: “Best Van Turizm olarak bu yıl belirlediğimiz yatırım hedefinin de üstüne çıktık. Bu yıl için 5 otobüs yatırımı planlarken yeni planladığımız bir hat için bu rakamı 7’ye çıkardık. Belki bu rakam yıl sonuna kadar da artabilir. O dönemde karşımıza çıkacak fırsatlara ve finansal imkanlara göre bu değişebilir. Her şey olumlu giderse Mercedes ile en büyük işimizi 2023 yılında yapacağız. Sanırım Best Van tarihinin en büyük yatırımı olacak bu.”

Bayram, pembe renkli Travego otobüsün teslimatı sonrasında Taşıma Dünyası’na çok özel açıklamalarda bulundu. Meme Kanserine karşı bilinçlendirme ve farkındalık oluşturmak istedikleri için yeni teslim aldıkları Traveo otobüsün pembe renklerle donatıldığını belirten İrem Bayram, “Biz, aslında işimizi yaşıyoruz ve otobüslerimizi de yaşayan bir mekanizma olarak görüyoruz. Otobüslerimizin de toplum için sosyal sorumluluk anlamında da bir fayda sağlaması gerektiğini düşünüyoruz. Bu toplumdan kazandıklarımızı yine bu topluma aktarmamızın kıymetli olduğuna inanıyoruz. Bugün de gerçekten beni çok heyecanlandıran projeyi gerçekleştirebilmiş olmanın Best Van Turizm ailesi adına haklı gururunu yaşıyorum. Bu yıl sonuna kadar, otobüsümüz Mercedes-Benz Türk’ün tasarladığı pembe renkte Diyarbakır-Van, Van-Diyarbakır seferinde olacak. Bu hattı seçmemizin nedeni de, kısa mesafe ve çok daha fazla sefer yaparak çok daha fazla kişiye ulaşarak farkındalığı arttırmak. Her seferde kabin memurumuzun anonsuyla akıllarda yıldız yakılsın, belki yolcularımızın bir teste, mamografiye gitmesine katkı sağlansın. Eğer ki bu proje sayesinde erken teşhis ile bir hayat kurtulursa dünyalar bizim olacak. Biz Best Van Turizm ailesi olarak toplumla büyüyoruz ve topluma da çeşitli faaliyetlerle değer katmaya devam edeceğiz” dedi.

Farkındalık yaratmak istedik

Bu projenin geçen Genç Birikim Derneği’nin düzenlediği Onkoloji Günleri’nde ilk olarak akıllarına geldiğini de açıklayan İrem Bayram, “Katıldığım Onkoloji Günleri Toplantısı’ndan sonra çok heyecanlandım ve farkındalık yaratacak bir çalışma içinde olmak istedim. Ailemizde iki kişi de meme kanseri tedavisi gördü. Anneannemi kanserden kaybettik. Meme kanseri hepimizin etrafında. Önemli olan erken teşhisi sağlamak” dedi.

5’inci otobüs değerli taş olacak

Bu yıl Mercedes-Benz Türk’ten alımını planladıkları 7 otobüsten 4’üncüsünü teslim aldıklarını belirten İrem Bayram, “Diğer alacağımız 3 araçtan birisi yine değerli taş serimizden birisi olacak. Eğer ki bir sorun olmazsa, onu Van’da teslim alacağız. Diğer araçlar ise beyaz renkte olacak. Belki yeni gelecek araçta logomuzda da ufak bir değişiklik görebiliriz” diye konuştu.

Bu yıl 5 otobüs planı yaparken 7’ye çıkardık

2022 yılında belirledikleri yatırım hedefinin üstüne çıktıklarının bilgisini veren İrem Bayram, “Bu yıl için 5 otobüs yatırımı planlarken yeni planladığımız bir hat için bu rakamı 7’ye çıkardık. Belki bu rakam yıl sonuna kadar artabilir de. O dönemde karşımıza çıkacak fırsatlara ve finansal imkanlara göre kararımız belli olur. Mercedes ile en büyük işimizi 2023 yılında yapacağız. Sanırım Best Van tarihinin en büyük yatırımı olacak. Bu arada, artan akaryakıt, bakım, sigorta maliyetlerini, finansman maliyetini aslında belirsizliği yönetmekte çok zorlanıyoruz” dedi.

Rotamız hep Mercedes oldu

Best Van Turizm’in otobüs yatırımında rotasının hep Mercedes markası yönünde olduğunu da açıklayan İrem Bayram, “Mercedes dediğimizde bizim aklımıza hep güven geliyor. Yolcularımız da bize hep güvendi. Biz de çok güvenli yolculuklara imza attık. Bugünden sonra yine Mercedes ile aynısını yapmaya çalışacağız. Mercedes aynı zamanda hakikaten konfor demek. Biz saatlerce yağmur, kar demeden insanların ulaşımına hizmet veriyoruz. Burada da konfor çok önemli. Mercedes bu konforu sağladı. Teknolojinin gelişmesiyle kaptanlarımız daha keyifli, daha rahat araç kullanmaya başladılar. Mercedes ile işbirliğimiz daha da sağlamlaşarak devam ediyor. Bugünkü etkinlik de daha da sağlamlaşan ilişkimizin bir parçasıydı. Çok güzel bir organizasyon yaptılar” dedi.

Yolcu talebi çok yüksekti

İrem Bayram, 2022 yaz sezonunda çok yüksek yolcu talebini iki önemli nedene bağladı: “Bu yıl Türkiye’de yolcu trafiğini etkileyen iki durum yaşandı. Birincisi akaryakıt fiyatlarının çok yükselmesiyle beraber insanların araçlarını otoparklara çekip, otobüslere yönelmesi ile oldu. İkinci etken de THY aslında Rusya’daki boşluğu değerlendirip uçaklarını Rusya’ya gönderdi ve genel anlamda da yurtdışı seferlerine ağırlık verdi. Bu da haliyle yurtiçi seferlerin azalmasına neden oldu. Bunun da etkisi oldu. Pandemi döneminde kısa mesafeli hatlarda yolcu talebi çok diplerdeydi. İnsanlar iki üç kişi birleşip kısa mesafede araçlarını kullanır hale gelmişlerdi. Ama bu yıl doluluk oranlarımız çok iyiydi.” ■

-------------------------------------------------------------

Yeni Karayolu Taşıma Yönetmeğinden beklentimiz yüksek

Best Van Turizm Yönetim Kurulu Üyesi İrem Bayram: Aralık ayında yapılacak yönetmelik çalıştayından beklentimiz çok yüksek. Kaptan yaşı 24’e insin diye hakikaten bireysel olarak da çok çaba gösterdim. Kaptan yaşı 24’e iniyor. 22 yaşında stajyer kaptanlığın olması için de çabalayacağız. Asgari özmal araç yaşı 15’e çıkıyor. Belgeler sadeleştiriliyor.

Pembe otobüsü aynı aileden 3 kaptan kullanacak

Emre Erkeker: Best Van Turizm’de 1998 yılında beri çalışıyorum. Bunun 11 yılı kaptan olarak geçti. Bu otobüsü kullanacak olmaktan dolayı çok mutluyum. Yaptığımız iş insan odaklı. Sosyal sorumluluk projesi ile Türkiye’de bir ilke imza atılıyor. Bilinçlenme konusunda az da olsa katkıda bulunursak bizim için ne mutlu.
Eyüp Erkeker: Babam Nezir Erkeker, Best Van Turizm bünyesinde kaptan olarak çalışıyor. Bu yüzden çoçukluğumuzdan beri Best Van Turizm ailesi içindeyiz. 13 yıl muavinlik yaptıktan sonra 3 yıldır da kaptan olarak hizmet veriyorum. Bu otobüsü babam ve kardeşimle birlikte kullanacağız. Kanserin erken teşhisi çok önemli. Bu otobüsle farkındalık yaratarak kanser ile karada savaşacağız.