MAN Hafif Ticari Aracı TGE ile fark yaratacağız!

Ağır ticari araç ürün gamına ilk defa bir hafif ticari TGE ürününü ekleyen MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., bu alanda fark yaratmayı hedefliyor. Hafif Ticari Araç Satış Müdürü Cumhur Kutlubay ile MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’nin İkitelli’deki merkezinde yepyeni ürünleri TGE ve hafif ticari araç pazarını konuştuk.

OTOMOTİV 25.02.2019, 11:19 27.02.2019, 13:07 Taşıma Dünyası
MAN Hafif Ticari Aracı TGE ile fark yaratacağız!
RÖPORTAJ: ERKAN YILMAZ

Yakıt tüketimi, üstyapısı ve satış sonrası süreçleri ile TGE aracımız pazarda fark yaratacak. TGE, piyasanın en düşük yakıt tüketimine sahip araç olacak. Aracı pazara sunduğumuz andan itibaren telefonlarımız hiç susmadı. Hâlâda çok büyük ilgi var.

Ürünlerimizi çeşitlendirmeye devam edeceğiz. Çiftteker ürünümüzün yanına Temmuz - Ağustos aylarında tek teker ürünümüzü ekleyeceğiz. Temel hedefimiz ise; TGE’yi hem pazar payı hem de prestij olarak pazarın en iyi 3 markasından biri olarak konumlandırmak.

Telefonlarımız hiç susmuyor
TGE’nin ilk tanıtımını ve hafif ticari araç pazarına adım atışını 2018 Aralık ayında duyurduklarını belirten Cumhur Kutlubay, aradan geçen sürede müşterilerden çok olumlu tepkiler aldıkları söylüyor: “Pazara adım atışımız, ideal ekonomik bir ortamda olmasa da çok olumlu tepkiler aldık. Aracı pazara sunduğumuz andan itibaren telefonlarımız hiç susmadı. Hâlâ çok büyük ilgi var ve hepsini yanıtlayabilmek için yoğun çaba sarf ediyoruz. Yeni ürünle ilgili bilgi almak isteyen çok fazla müşteri var. Büyük bir lansmanla duyurmadık, ama buna karşın var olan bu ilgi bizi çok mutlu ediyor.”

İlgi hoşumuza gidiyor
Ağır ticari araç ürün gamı ile özdeşleşmiş bir markanın hafif ticari araç alanına adım atmasıyla müşterilerin TGE ile ilgili çok fazla soru sorduğunu aktaran Cumhur Kutlubay, “Motoru MAN mı? MAN bunu neden yaptı? Binek otomobili de çıkacak mı? gibi sorular geliyor. Bunu bekliyorduk diyende var. Aracı görmek isteyen çok fazla müşterimiz var, bu çok hoşumuza gidiyor. Bu ekonomik ortamda, yatırım yapmanın sınırlı olduğu bu süreçte TGE’nin böyle gündem oluşturması, gelecek adına bizi çok umutlandırıyor. Gösterilen bu yoğun ilgi, durgunluğun hareketliliğe dönüştüğünde ve bizde görünürlüğümüzü biraz daha arttırdığımızda, hakikaten ciddi bir taleple karşılaşacağımıza işaret ediyor” dedi.

TGE için özel çaba
Cumhur Kutlubay, TGE’nin her Avrupa ülkesinde satışa sunulmadığını, bu ürünün Türkiye pazarında olması için ise özel bir çaba harcadıklarını belirtti: “Bu ürünün satılmadığı Avrupa ülkeleri var. MAN ‘benim kotam ve Volkswagen ile anlaşmam belli; en kârlı olduğum ülkelerde ve büyüme potansiyeli olan ülkelere satmak istiyorum’ diyor. Türkiye pazarı çok umut vaat ediyor ama şu anki durgun görüntü önemli bir etki yaratıyor. ‘Türkiye pazarına girmeli miyiz?’ diyenler de vardı. Biz, doğru ve kaliteli ürünlerin ülkemizde çok önemli bir büyüme potansiyeline sahip olduğunu, müşteri sadakatinin çok güçlü olduğunu ifade ettik ve TGE’nin Türkiye pazarında da olması konusunda MAN yönetimini ikna ettik.”

Durgunluk bize fırsatlarda sundu
“Pazarın gümbür gümbür ve yeniliklere açık olduğu bir ortamda yeni bir ürünü herkes ister” diyen Kutlubay, mevcut ekonomik ortamın aslında farklı fırsatlar da sunduğunu söyledi: “Yeni ürününün insanların yatırım konusunda daha talepkâr olduğu bir ortamda pazara girmesini herkes ister. Ama pazarın bu durumu, bize biraz da şanslar sunmuş olabilir. Talebin çok hızlı olduğu bir pazar seviyesinde riskler de olabilirdi. Satış sonrası hizmet ağını, yedek parça stoklarını, ekibimizin eğitimini çok hızlı şekilde organize edememiş de olabilirdik. Satışımız hızlı olurdu belki, ama müşteri memnuniyetinde sıkıntı yaşayabilirdik -ki, bu konu MAN en çok dikkat ettiği konuların başında geliyor- şirket imajını da etkileyebilirdi. Yeni ürünlerde zor olan taraf burasıdır. Bu, aynı zamanda bizler için bir şans da oldu. Geniş zamanda daha doğru adımları atabildik. Ama ben yine de ortası olsaydı, şartlar bundan biraz daha iyi olsaydı ve talep biraz daha yüksek olsaydı derim. Ama bizim bugünlerin de aşılacağına ve taleplerin yukarı çıkacağına inancımız tam.”

‘Reçete Parça’
Cumhur Kutlubay, bayilerde satış ve satış sonrası hizmetlere yönelik yürüttükleri çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi: “Bu ürünle ilgili bayilerimizi eğitiyoruz. Yedek parça stoklanma planını oluşturduk. Bizim ‘Reçete Parça’ olarak adlandırdığımız stoklama çalışmamız var. Bölgede satılacak araçlar için o bölgede belli bir miktar yedek parçasını da tutmak gerekir. Araç daha bozulmadan ne gibi problemlerle gelebilir düşüncesi ile öngördüğümüz bir stok tutuyoruz ve böylece onların daha verimli çalışmalarını, zaman kaybetmemelerini sağlayarak, müşteri memnuniyeti yaratıyoruz. Bu süreçte bölgeleri de analiz ettik. Müşteri ziyaretleri yapıyoruz. Pazar yükseldiğinde her anlamda hazır olabilmek çok önemli.”

TGE için lokal tanıtımlar
TGE’nin 2019’daki tanıtım programına yönelik yapılan çalışmalarla ilgili de bilgi veren Cumhur Kutlubay, “TGE için bir lansman planımız var.Ama tek büyük bir lansman şeklinde değil, farklı noktalarda daha çok bayilerimizle birlikte roadshow şeklinde lokal tanıtımlar yapacağız. Bu daha zor bir tanıtım, ama müşteriye daha çok dokunabileceğimiz verimli bir etkinlik olacak. Bu tanıtım etkinliğini ürünlerimizin çeşitlenmesiyle birlikte yazın sonuna doğru gerçekleştirebileceğiz” dedi.

Çift teker ama daha az yakıyor
TGE’nin ilk olarak çiftteker olarak pazara sunulduğunu belirten Cumhur Kutlubay, “Ürün portföyümüzü daha da genişleteceğiz. Bununla birlikte çiftteker ürünümüzü pazara özellikle sunmakta çok ısrarlıyız. Zira tek tekerin aksamı aynı, sadece müşteri grupları farklı. Çifttekerler için müşteri tarafında ‘çok yakıt tüketimi olur’ algısı var. Ama biz, çiftteker ürünümüzün, rakiplerimizin tek teker araçlarından daha az yakıt tükettiği konusunda iddialıyız” dedi.

Premium araç
“TGE, nitelikleri ile pazarda Premium araç olarak konumlanıyor” diyen Kutlubay, “Zaten bizim ağır ticari araç tarafımıza baktığınızda, genel imajımızın aksi bir davranış sergilememiz mümkün değil. Kamyon ve otobüste premium ürün satıyoruz. Biz hiçbir zaman ‘en uygun ürünü satıyoruz’ demedik, ‘yaşam boyu maliyet açısından en çok kazandıran ürünü satıyoruz’ diyoruz. TGE, Polonya’da Volkswagen fabrikasında üretiliyor. Ama farklı bir üstyapıcı ile çalışıyoruz. Bu aşamada sadece farklı bir üstyapıcı olsun mantığı ile de ilerlemedik. Bütün üstyapıcılarla görüştük, kararımızı verdik. Piyasada premium marka olarak görülen, yurtdışı ile iş yapan -yurtdışı kalite noktasında belirleyici- bir üstyapıcı ile anlaştık. Sadece üstyapıcı ile de kalmadık. Onun tedarikçileriylede bir araya geldik. İsteğimizi birebir anlattık. Örneğin biz koltuk tarafında Inova ile çalışıyoruz. Hakikaten çok emek harcadık. Inova ile koltuk konusunu birebir gece gündüz görüştük. Hazır bir ürün almadık. TGE için özel bir ürün yarattık. Aracın trimiyle tavanı arasında fark yaratmayı çalışıyoruz. Bana göre çok fark yaratan bir araç oldu. Hem yakıt tüketiminde hem üstyapı noktasında hem de satış sonrası hizmetlerde fark yaratacağız. Yakıt tüketiminde, çok net; piyasanın en düşük yakıt tüketimine sahip araç olacak. MAN, ağır ticari araç tarafında müşteri memnuniyetinde zaten çok iyi durumda, aynı seviyeyi hafif ticaride de yakalayacağız. Dolmuş tarafında, müşterilerle tek fatura değil, çift fatura şeklinde çalışıyoruz. Dolmuş tarafına sizin bir standart araç yapmanız mümkün değil. Biz aracı satıyoruz, onlar dönüşümü yapıyorlar ve kendileri fatura ediyorlar. Turizm-servis tarafında ise tek fatura ile çalışıyoruz. Burada onaylı üstyapıcım aracı dönüştürüyor ve her şeyin sorumluluğu da bize ait” dedi.

5 yıl sonraki hedef
Hali hazırda stoklarının çok olmadığını Kutlubay, “Tek teker aracın da üretilmesinin ardından yeni siparişler vereceğiz. Yılın ikinci yarısından sonra ekonomideki düzelmenin artmasıyla talebin de yükseleceğini düşünüyorum. TGE sahiplerine avantajlar sunacak uzatılmış garanti ve bakım paketlerine de yönelik yeni duyurular yapacağız. Benim hedefim MAN dünyasında Türkiye pazarını öne çıkarmak ve iş planımızla fark yaratmak. TGE’nin satıldığı diğer ülkelerde rol model bir ülke olmak istiyoruz. Türkiye pazarındaki temel hedefimizise; TGE’yi hem pazar payı hem de prestij olarak pazarın en iyi 3 markasından biri olarak konumlandırmak. Bunu dayapabilecek güçteyiz” dedi.

Takaslı satışlar yapacağız
İkinci ele yönelik aktif takas fiyatlamaları da yaptıklarını vurgulayan Cumhur Kutlubay, “TopUsed buna yönelik yapılanmasını tamamladı. Biz bu sene takas planlamamızı yaptık ve bütün markaları takasa almak istiyoruz. Farklı markayı almadan onlara TGE ürünü sunamazsınız ki zaten” dedi.

Yolcu taşımacılığı odaklı
TGE ile daha çok yolcu taşımacılığına odaklandıklarını da belirten Kutlubay, “Her ne kadar kamyonda çok güçlü olsak da yolcu grubu gönlümüzde yatan aslan. Turizm alanı çok iyi gidiyor ve oraya yönelik tek teker aracımız geldiğinde daha hızlı ve aktif çalışmalar yapacağız. Okul taşıtı noktasında, TGE araçlarımız yeni Yönetmeliğe uygun. Üstyapıcımız mevzuata uygunluk belgesini almış durumda. Mevcut araçları yeni Yönetmeliğe uygun hale getirmenin zorlukları var. Bu yüzden ben, önümüzdeki süreçte bir erteleme olmazsa, okul araçları tarafında da önemli bir hareketlilik bekliyorum. Dolmuş tarafında da Ankara’da ilk teslimatımızı yapacağız. VDF ile finans konusunda bir çalışma yaptık. Oranlarımızı sürekli güncelliyoruz ve avantajlı finans kampanyalarımız da olacak” dedi. ■

MAN TGE

9,3 ile 18,4 metreküp aralığındaki taşıma hacmi, 3,0 - 5,5 ton yük taşıma kapasitesi, 16-19 koltuk yolcu koltuğu sayısı, önden çekiş, arkadan itiş ve 4x4 çekiş sistemi seçeneklerine sahip. Yeni MAN TGE Polonya Wrzesnia’da bulunan fabrikada üretiliyor. MAN TGE, gövdesinden başlayarak birçok noktası lazerler ve dijital kameralarla tekrar tekrar kontrol edilerek üretiliyor. Acil Durum Fren Desteği (EBA) standart donanımda yer alıyor. EBA sistemi, mesafe sensörleri sayesinde; seyir halinde, çevresindeki araçları kontrol etme ve acil durumlarda otomatik frenleme yaparak durma mesafesini kısaltma becerileri ile sürücü ve yolcu güvenliğini artırıyor.

CUMHUR KUTLUBAY kimdir?
36 yaşındaki Cumhur Kutlubay, 2005 yılında ODTÜ Makine Mühendisliği’nden mezun olmuş.Daha sonra ABD’de MBA ve makine mühendisliği dallarında çift master yapan Cumhur Kutlubay, burada 2,5 senede finansal analist olarak çalışmış. 2010 yılında Türkiye’ye dönen Kutlubay, iş hayatını kendisi şöyle özetliyor: “Otomotive ilgim vardı. Ama ticari tarafına. Bende MAN’a iş başvurusu yaptım. Bana bir şans verdiler ve Sayın Serkan Sara’nın biriminde kamyon satış destek görevlisi olarak işe başladım. Ben müşteri ile direkt diyalog halinde olmak istiyordum. Serkan Bey, çok destek verdi ve daha sonra satışa aldı. 2012 yılında Ankara bayiliğinin koordinatörlüğünü de üstlendim. Ardından Antalya ve Konya şubemizin satış müdürlüğüne getirildim. Ardından, TGE aracımız Türkiye pazarına gelince onun satış müdürlüğünü de üstlendim. Böyle bir sorumluluk verilmesinden dolayı büyük bir gurur duydum. Aynı zamanda çok farklı bir dünyaya da adım attığımı görüyorum. Kamyon tarafında daha geri planda olan konfor, hafif ticari araç tarafında ise ana gündem konumunda. Zaman geçtikçe, ‘iyiki bu görev bana verilmiş’ dedim. Ben çok memnunum. Yeni bir ürünün pazarda yerini alması ve bunun için çaba göstermek çok gurur verici.”

Cumhur Kutlubay ile Erkan Yılmaz, İstanbul, İkitelli Man Merkezinde görüştü.