MAN TopUsed 2023’te Hedeflerine ve yüksek müşteri memnuniyetine ulaştı

MAN TopUsed, 2023 yılında avantajlı kampanyaları, müşteriyi düşünen çözüm önerileri ve hizmet kalitesi ile ikinci elde kurumsal güvenin, şeffaflığın ve müşteri memnuniyetinin adresi oldu. 2023’te hem hedeflerine hem de yüksek müşteri memnuniyetine ulaştıklarını belirten MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Hafif Ticari Araçlar (HTA) ve İkinci El Satış Direktörü Cumhur Kutlubay, “MAN TopUsed olarak, yıl içinde müşterilerimize sunduğumuz avantajlı kampanyalar sayesinde zorlu bir yılı, başarıyla geride bıraktı. Özellikle sektörde öncülük ettiğimiz kişiye özel uzatılmış garanti ve bakım paketlerinin yanı sırda finansman ve teknik modifikasyon çözümleri ile zorlu bir yılı başarıyla tamamladık. Ayrıca şehirlerarası otobüs pazarında da müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda hayata geçirdiğimiz özelleştirilmiş finansman desteği ve satış sonrası hizmetlerimizle önemli bir satış başarısına ulaştık” dedi.

İKİNCİ EL 22.12.2023, 12:30 Erkan YILMAZ
MAN TopUsed 2023’te Hedeflerine ve yüksek müşteri memnuniyetine ulaştı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Yıllık Değerlendirme Toplantısı'nda konuşan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Hafif Ticari Araçlar (HTA) ve İkinci El Satış Direktörü Cumhur Kutlubay, 2023 yılı gelişmeleri ve 2024’e ilişkin beklentileriyle ilgili olarak, şunları söyledi:

“2023 yılı gerek ülkemizde gerekse de dünya genelinde meydana gelen olaylar nedeniyle hepimiz için zor bir yıl oldu. Şubat ayında ülke olarak, çok büyük bir deprem felaketi yaşadık. Bu zorlu süreçte yine el ele vererek, dayanışma içinde yaralarımızı sardık. Biz de MAN Ailesi olarak, Almanya merkezimizin de katkıları ile gerek araç gerek farklı alanlardaki ihtiyaçlar noktasında bölgeye ve bölge belediyelerine destek olmaya gayret ettik.

2023 yılında birbiri ile zıt iki ayrı dönemi yaşadık

2023 yılı, aynı zamanda ticari araç segmentinde ikinci el piyasasını açısından da çok değişken, öngörülmesi ve planlanması zor bir yıl oldu. Yıl içinde birbiriyle zıt iki ayrı dönemi yaşadık. Yılın ilk yarısında sıfır araç tedariğinin sınırlı olmasının da etkisi ile ikinci el araç satışımız, beklentilerimizin üstüne gerçekleşti. Enflasyon etkisi ile fiyatlardaki hızlı artış ve kısıtlı araç sayısı nedeniyle de satılan araçların yerine yenisini koymamız neredeyse imkanız hale geldi. Yılın ikinci yarısında ise, faiz oranlarındaki artış trendi, kredi imkanlarının kısıtlanması gibi faktörler ve sıfır araç arzındaki artış sebebiyle çok ayrı bir tablo oluştu. Bu durum haliyle ikinci el araç satışlarını ve karlılıklarını da negatif yönde etkiledi.

Hedeflerimize ve yüksek müşteri memnuniyetine ulaştık

MAN TopUsed olarak, bu zorlu yılda yeni ve avantajlı kampanyalarla müşterilerimize destek olmaya çalıştık. Özellikle müşterilerimize sunduğumuz ve alım imkanlarına göre değişkenlik gösteren birçok avantajlı kampanya sayesinde zorlu ve belirsizlik dolu bir yılı, hedeflerimizi gerçekleştirerek tamamladık. Ayrıca yüksek müşteri memnuniyeti sağlayarak, önemli bir başka başarıya da imza attık. Özellikle sektörde öncülük etmiş olduğumuz kişiye özel uzatılmış garanti ve bakım paketlerinin yanı sıra, finansman ve teknik modifikasyon çözümleri ile ikinci elde kurumsal güvenin, şeffaflığın ve müşteri memnuniyetinin adresi olduk. Bugün bize gelen her müşterilerimiz, satın aldıkları araçların teknik ekspertizden geçmiş olduğunu bilerek ve güvenerek alıyorlar. Biz de bu güvene layık olabilmek adına, müşterilerimize destek olmayı önemli önceliklerimizden biri olarak görüyor ve bu anlayışla çalışıyoruz.

Şehirlerarası otobüs pazarında satışlarımızı artırdık

2023, ikinci el şehirlerarası otobüs pazarında da önemli başarılara ulaştığımız bir yıl oldu. Pandemi sürecinde yaşanan turizm ve taşımacılık sektöründeki daralma, 2023 yılında geçmişten gelen taleple birlikte güçlü bir yükseliş gösterdi. Biz de MAN TopUsed olarak, şehirlerarası otobüs pazarında, müşteri ihtiyaçları doğrultusunda özelleştirilmiş finansman desteğimiz, cazip kampanyalarımız, uzatılmış garanti ve bakım paketlerimiz gibi satış sonrası hizmetlerimizle önemli bir satış başarısına ulaştık.

Yeniliklerimiz ile sektörde öncülük ediyoruz

MAN TopUsed olarak, uzun yıllardır ikinci el piyasasına kurumsallık, güven ve yenilikler sağlamak konusunda en önemli katkıları yapan firmaların başında geliyoruz. Müşterilerimizin araçlarını alırken de kendilerine araç tedarik ederken de araçları çok ciddi kontrollerden geçiriyoruz. Markamızdan beklendiği şekilde tüm yasal ve iç denetim gerekliliklerini, şeffaflık ve dürüstlük ilkelerini en öne koyarak eksiksiz yerine getirmeye çalışıyoruz. Ortaya koyduğumuz bu titiz çalışma anlayışımız da, TopUsed markamızın hem sektörde büyümesinin hem de güvenin adresi haline gelmesinin temelini oluşturuyor.

Bugün TopUsed olarak, İstanbul Asya ve Avrupa Yakalarının yanı sıra Ankara merkez, Ostim Şube, İzmir, Konya ve Mersin şubelerimiz ile toplam 7 noktada hizmet vermeye devam ediyoruz. Ayrıca Almanya merkez ile olan bağlantılarımız sayesinde de global pazarları sürekli odak noktamızda tutuyoruz. Bununla birlikte sıfır araç takas alımlarımızda marka farkı gözetmeksizin müşterilerimize, kamyon / çekici, otobüs ve hafif ticari araçlarda, segmentler arası geçiş yapabilme imkanı da sunuyoruz.

“2024’te yine 2023’e benzer bir gelişim süreci öngörüyoruz”

2024 yılı hepimizin bildiği üzere bir seçim yılı. Dolayısıyla tüm seçim yıllarında olduğu gibi bu dönem de yine öngörülmesi ve planlanması zor belirsizlikleri beraberinde getiriyor. Biz özellikle 2023 yılının ikinci yarısında ortaya çıkan durumun 2024 yılının en azından ilk yarısında benzer şekilde devam edeceğini tahmin ediyoruz. Öngörülerimiz, ekonomi yönetiminin bir süredir ortaya koyduğu sıkılaşma adımlarına devam edeceği yönünde. Biz de stratejilerimizi, bu beklentiler çerçevesinde oluşturuyoruz.

Zor bir yılın ardından şimdi yeni hedeflerle yepyeni bir yıla giriyoruz. Temennimiz; 2024 yılının başta ülkemiz olmak, üzere tüm dünyaya huzur ve barış getirmesi. Biz de MAN TopUsed Ailesi olarak, yeni beklentilerle girdiğimiz 2024 yılında da yine müşterilerimize ve paydaşlarımıza standartlarımızdan ödün vermeden en iyiyi ve en ideali sunmaya devam edeceğiz.”