Otobüs kiralama alanında açığı kapattık

Metro Rent A Bus Kiralama Genel Müdürü Cömert Agat, “Sektörün hizmet kalitesini artırıyoruz. 2014 yılında 5 araç ile başladık. 2015 yılında filomuzdaki araç sayısı 100’e yükselecek. Otobüs kiralama alanında kurumsal bir şirket yoktu. Biz bu alanda boşluğu doldurduk” dedi.

TURİZM TAŞIMA 26.01.2015, 13:13 26.01.2015, 13:18 Taşıma Dünyası
Otobüs kiralama alanında açığı kapattık
EMITT fuarında, 9 ay önce faaliyete geçen Metro Turizm bünyesinde bulunan Metro Rent A Bus Kiralama şirketi de yer aldı. Metro Rent A Bus, olarak EMITT fuarından beklentilerinin yüksek olduğunu dile getiren Genel Müdür Cömert Agat, “Turizm taşıma işi yaptığımız için burası bizim için önemli bir fuar. Bu fuar için özel ürünler getirdik. Üç boyutlu koltuk arkası ekranlar getirdik. Otobüste ayakta duran bir sistem ile otobüsteki teknolojiyi rehberin yönetebilmesini sağlayan sistemi burada tanıttık” dedi.

Kısa sürede büyüdük

Yeni kurulan bir şirket olmalarına rağmen 2014 yılının iyi geçtiğini ifade eden Agat, 2015 yılından da umutlu olduklarını söyledi. 5 araç ile kiralama işine soyunduklarını, bugün ise filoda 60 araç olduğunu ve yatırımlara devam edeceklerini kaydeden Agat, “Biz otobüsleri acentelere ve bireysel otobüsçülere kiralıyoruz. Otobüslerimiz Türkiye turunda kullanılıyor. Filomuzda bulunan 60 araç içinde Travego, Safir ve MAN Skyliner, Sultan ve Prestij araçlar bulunuyor. Çift katlı araçlarla da hizmet veriyoruz. Biz gelen araç talebine göre hizmet sunuyoruz. 2015 yılında araç sayımızı 100’e ulaşacak. Setra ve Prestij yatırımı yapacağız” diye konuştu.

Kiralama alanında bir açığı kapattık

Agat, otobüs kiralama alanında kurumsal bir şirket olmadığını, bu alanda yaşanan boşluğu doldurduklarını belirtti: “Kiralama işinde standart yoktu. Şehirlerarası yolcu taşımacılığında koltuk arkası ekran, ikram gibi hizmetler var. Turizm taşımacılığına da bu standartları getirdik. Koltuk arkası ekran ve internet hizmeti verdik. Otobüslerimize şarj ünitesi koyduk. Amacımız rekabet yapmak değil, sektörün hizmet kalitesini artırmaya çalışıyoruz. Biz ileriye dönük kazanırken, araçlarını bizden kiralayan firmalar da yatırımı ile kazanacak. Müşteri de acente de kazanacak, herkes mutlu olacak.”

Seyahatin keyfini yaşatıyoruz

Türkiye’nin üç tarafı denizlerle çevrili bir açık hava müzesi olduğunu ve Türkiye’ye gelen turistlerin otobüs seyahati ile doğal güzelliklerin farkına varacağını belirten Agat, “Türkiye turizm cenneti, bunu herkes biliyor. Otobüs yolculuğu Türkiye için çok önemli. Türkiye’nin çok güzel bir doğası var. Otobüs yolculuğuyla Pamukkale, Kapadokya gibi lokasyonlardaki güzellikleri görerek gezme şansına kavuşuyorsunuz. Turist grubu otobüs ile gezerken Fethiye, Alanya, Antalya gibi sahil yörelerinin keyfini çıkarıyor. Bu nedenle otobüs ve turizm Türkiye için ayrılmaz bir bütün. Turizm sektörünün 2015 yılında iyi geçeceği yönünde acentelerden bilgi alıyorum. Turizm ücret anlamında ucuzlarken yapılan işin kalitesi arttı” diye konuştu.■