Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 596), 11 Ekim 2026 tarihli ve 33397 sayılı Resmî Gazete’de yayımlandı. Tebliğle vergi işlemlerinde elektronik tebligat sisteminin kullanımına ilişkin yeni usul ve esaslar belirlendi.

Araç tescilinden önce kayıt şartı

Düzenlemeye göre, Özel Tüketim Vergisi Kanunu'na ekli (II) sayılı listedeki kayıt ve tescile tabi taşıtların ilk iktisabında, adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişilerin elektronik tebligat sistemine kayıtlı olması gerekiyor.

Bu kapsamda sıfır otomobil, otobüs, minibüs, kamyon, kamyonet ve diğer tescile tabi motorlu taşıtları satın alanlar, araçlarının kayıt ve tescil işlemleri tamamlanmadan önce sisteme dâhil olacak.

Elektronik tebligat kaydı, ÖTV beyannamesinin verilmesi aşamasında Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından kontrol edilecek. İthalatta vergilendirilen taşıtlarda ise kayıt ve tescil işlemini gerçekleştiren kuruluşlar, alıcının elektronik tebligat sistemine kayıtlı olup olmadığını sorgulayacak.

İkinci el araç alımlarında uygulanmayacak

Araçların ilk iktisabına yönelik getirilen kayıt zorunluluğu, ikinci el araç satışlarını kapsamıyor. Ancak ticari faaliyetleri nedeniyle elektronik tebligat kullanma yükümlülüğü bulunan mükelleflerin mevcut zorunlulukları devam edecek.

Yeni şirketlere 15 gün süre

Kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerinin elektronik tebligat sistemine katılması zorunlu olacak.

Yeni mükellefiyet tesis ettirenler, işe başlama tarihini takip eden 15 gün içerisinde sisteme kayıt yaptıracak.

Tebliğin yayımlandığı tarihte sisteme kayıtlı olmayan mevcut yükümlüler ise 30 Kasım 2026 tarihine kadar kayıt işlemlerini tamamlayacak.

“Plakasını Satan Taksi, Dolmuş, Minibüs ve Servis Esnafına Vergi Muafiyeti”
“Plakasını Satan Taksi, Dolmuş, Minibüs ve Servis Esnafına Vergi Muafiyeti”
İçeriği Görüntüle

65 yaşını dolduranlara çıkış hakkı

Elektronik tebligat sistemine kayıtlı 65 yaşını doldurmuş kişiler, Dijital Vergi Dairesi veya ilgili vergi dairesi üzerinden başvurarak sistemden çıkabilecek.

Engellilik oranı yüzde 90 ve üzerinde olanlar ile 18 yaşını doldurmamış kişiler ise tebliğde belirtilen şartlarla elektronik tebligat zorunluluğundan muaf tutulacak.

SMS gelmese de tebligat geçerli

Elektronik tebligatlar, sisteme ulaştıkları tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak. SMS veya e-posta bilgilendirmesinin ulaşmaması tebligatın geçerliliğini etkilemeyecek.

Elektronik tebligat sistemine daha önce kayıt yaptıranların yeniden başvuru yapmasına gerek olmayacak.

Yeni düzenlemeyle 2015 yılında yayımlanan 456 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yürürlükten kaldırıldı.