11.11.2013, 16:32

Başkan Topbaş: Sorunlarınıza çözüm bulacağız

5 Kasım Salı günü İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Kadir Topbaş, yanında ulaşımdan ve imardan sorumlu ekibiyle Florya’daki ofisinde bir araya geldik. Biz de, benimle birlikte TOF Genel Başkan Yardımcısı Sayın Tahsin Yücefer, TOFED Genel Başkanı Sayın Mehmet Erdoğan, Genel Başkan Yardımcısı Ali Çıkkan, TTDER Başkanı Sümer Yığcı, Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Öksüz ile toplantıda hazır bulunduk.
2023 ulaşım vizyonu

İstanbul’u içine alacak 2023 vizyonunda ulaşım ağı, şehirlerarası ve turizm otobüslerinin altyapısının nasıl olacağı konusunu görüştük. Daha önce sunumunu yaptığımız cep terminalleri, otogarlar ve toplama merkezleri ile ilgili projeyi tekrar gündeme getirdik. İstanbul’da 22-25 arası toplama merkezi, 3 cep terminali oluşumunu anlattık. Bu cep terminallerinden biri Trakya istikametine hizmet verecek. Biri Kurtköy bağlantılı ve biri de Alibeyköy oldu.

Toplama merkezleri ile ortak servis

Ağırlıklı olarak E-5 koridorunda yapılacak toplama merkezlerine yönelik belirlediğimiz 8 güzergahı anlattık. Bunlar Büyükçekmece, Beylikdüzü Avcılar, Sefaköy Kavşağı Yenibosna, Merter bir güzergah. Bu güzergah İstanbul Otogarı ile bağlantılı ve bizim bir numaralı güzergahımız. Hadımköy, Bahçeşehir ve İSTOÇ güzergahı da otogarla bağlantı. Bu hatlarda ortak servis oluşumu gündemde. Aksaray’dan, Marmaray’dan birer servis koyuyoruz. Taksim, Mecidiyeköy ve Beşiktaş’tan Alibeyköy’e bir servis planı var. Maslak, İstinye güzergahı, Alibeyköy’de toplanacak. Kavacık, Ümraniye cep toplama merkezlerinden Ataşehir terminaline; Harem, Göztepe, Kozyatağı da yine Ataşehir terminaline gelecek. Sonuncusu Maltepe, Kartal, Pendik, Tuzla toplama merkezleri Kurtköy Havaalanında yapılacak cep terminalinde buluşacak. Bu 8 güzergahta UKOME kararı alınır, bu güzergahların dışına çıkılmamak kaydıyla hizmetler yapılırsa sorunumuz çözüme kavuşur diye anlattık.

Turizm taşımacılarına yeni olanaklar

Ayrıca turizm otobüslerinin İstanbul’daki dağınık yapıdan merkezi konuma getirilmesi için kurumsal yapıya kavuşması gerektiğini dile getirdik.  Başkan Topbaş’a, “Biz çalışmamızı yaptık, harita üzerine döktük. Şimdi sizin talimat verip yetkilendirme yapmanız lazım. Destek istiyoruz” dedik. Başkan Topbaş, Sayın Muzaffer Hacımustafaoğlu’na çalışma yapılması talimatını verdi. Turizm otobüsçüleri için Yenikapı’da yapımı süren miting alanında bir terminal alanı ve şoförlere yönelik bir dinlenme evi talebimizi ilettik. Bu çalışmanın yapılması talimatını verdi. Havalimanında bir yer istedik; Mydonese Showland’in bir kısmının turizm terminali yapılabileceğini söyledik. Turistlerle otobüslerimizi buluşturmakta sıkıntı çektiğimizi anlattık. Salıpazarı’nda turizm otobüslerine yönelik bir düzenleme talebimizi ilettik. Başkan Topbaş, bütün bu taleplerimizi kabul etti ve talimatlarını verdi. Muzaffer Bey başkanlığında, şehir planlama bölümü ile ilk toplantımızı gelecek hafta yapacağız. Tercihimiz servis hizmetlerinin ortaklaşa yapılması, ama zorlamayacağız.

İstanbul Otogarı

Anadolu Otogarı ve Alibeyköy Terminali’nin işletimini almak istediğimizi ifade ettik. “Buralar kendi evimiz, biz işletelim” dedik. Başkan Topbaş, otogar işletimine meraklı olmadıklarını, ancak İstanbul Otogarı’nda yaşanan sıkıntıların giderilmesinin daha öncelikli olduğunu söyledi. “Bunları giderin, şikayetleri bitirin, sınavı geçin, verelim” dedi. İstanbul Otogarı’ndaki sıkıntıları 6 ay içinde çözmeye yönelik bir hedef belirledik. Asfalt çalışması konusunda belediyeden destek bekliyoruz. Park bahçe düzenlemesi, çadırların yapılması, otogarın daha modern bir yapıda hizmet verebilmesi için çalışmalarımızı yapacağız. Güzel bir görüşme oldu.

Alibeyköy’de yeni ihale süreci

13 Kasım Çarşamba günü Alibeyköy Terminali’nin yeni ihalesi yapılacak. Bütün meslektaşlarımızı aklıselime davet ediyoruz. Gelsinler, ihaleye girsinler. Orası herkesin ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte yapıldı. İSPARK ile her şeyi, son ihtiyaçlarımızı, çıkış parasını görüştük. İSPARK yönetimine buradan teşekkür etmeliyim; bizi, büyük bir anlayış ve büyük bir özveri ile dinlediler. Sektörün tüm ihtiyaçlarını karşılayacak taleplerimizi önlerine koyduk ve bunların eksiksiz yapılması konusunda mutabakat temin ettik. Yol bağlantıları yapılıyor. Ay sonuna kadar bittiği takdirde otogara kusursuz bir şekilde taşınacağız. Aralık başında orada olacağız diye düşünüyorum. Tekli yazıhaneler 3 bin 500, çiftli yazıhaneler 7 bin lira oldu. Çıkış parası olarak da sömestr tatilinin sonuna kadar 5+5 lira talep ettik. Böyle olup olmayacağını bilmiyoruz. Marttan sonra da 7,5+ 7,5 yani 15 lira olacak. Çıkış konusunda fahiş bir uygulama olursa, bizim orayı kullanma şansımız olmaz. İSPARK zaten bu anlayışı gösteriyor. Başkan Topbaş’a da ifade ettim; her yapılan iş bize maliyet getirmemeli, maliyetlerimizi azaltmalı. Orada ilave olarak emanethane yaptırıyoruz. Personel araçlarını çekmek için ayrı bir yerde otopark yapılıyor ki, misafirler rahatlıkla gelsin. Bir de şoförler için kır kahvesi talebimiz oldu. Tuvaletleri yaptılar, çok modern oldu. İnşallah açıldığı zaman hep beraber göreceğiz.